Húsvét hétfőn sokan nem csak pirosra festett, vagy csokoládéból készült tojásokért indulnak el locsolkodni, sokan pénztárcájukat is szeretnék megtömni a locsolópénzzel.
Magyarország az egyetlen tagállama az EU-nak, ahol 2013 óta minden évben csökken a zöld energia aránya. Rajtunk kívül csak három tagállamban 10 százalék alatti a megújulók aránya az áramtermelésben, de az a három az EU legkisebb országai között van: Málta, Luxemburg és Ciprus. A magyar megújuló energia a legtöbb esetben tűzifát jelent.
Az Eurostat nemrégiben tette közzé a legfrissebb adatokat arról, hogy az egyes tagállamok milyen arányban használnak megújuló energiát. Megújulónak számít a vízi,- a szél- és a naperőmű, a geotermikus és tenger mozgásából nyert energia, a biodízel és az újrahasznosított szemét is - írta a 444.hu, ami emlékeztet: az EU előírása szerint 2020-ra a megújulók arányának átlagosan 20 százaléknak kell lennie, de az egyes tagállamoknak külön-külön kvótájuk van.
Magyarországnak például csak 13 százalékot kell elérnie, de egyes országok jóval 20 százalék feletti arányt vállaltak: Svédország 49 százalékot, Románia 24-et, ám Málta csak 10-et. Ugyanakkor a magyar cél teljesítésében benne van, hogy a megújuló energia jelentős része tűzifából származik, ami valóban megújul, ha elég új fát ültetnek az eltüzeltek helyébe, de nem feltétlenül a legkörnyezetbarátabb.
Csökken az arány
Folyamarosan csökken a megújulók aránya hazánkban az energiaforrások között, az EU-s statisztikai hivatal szerint három éve megy ez a tendencia.
Kiderült, hogy a tűzifa adja a magyar megújuló energiák javát: a fűtésre használt energia esetében a legmagasabb a megújulók aránya itthon, 2017-ben 19,6 százalék volt. A közlekedésben (bioetanol) 6,8 százalék volt 2017-ben a megújulók aránya. Az áramtermelésben 2017-ben 7,5 százalék volt a megújulók aránya, szemben a korábbi évek 7,3 százalékával. Ez még így is a második legrosszabb arány az egész EU-ban, csak a máltai áram (6,6 százalék) keletkezik kisebb arányban megújuló energiából.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
Az STRT Holding közleménye szerint 8+30 millió forint befektetés és tapasztalt mentorgárda várja a jelentkezőket.
A hiánypótló naturális, és letisztult berendezési trendeket kedvelő fotós közösség számára a Nordix már nem ismeretlen.
-
Elárulta a Lidl, milyen akciókkal készül a húsvéti szezonra
A húsvéti időszakban is változatos akciókkal és kedvezményekkel segíti a Lidl a vásárlókat.
-
Cégalapítás online: az eljárás menete lépésről lépésre (x)
Megmutatjuk, mire számíthat, ha vállalkozás indítását tervezi
-
Az ASUS újdonsága a modern munkaélmény új szintjét kínálja (x)
Az ExpertBook B9 OLED új mércét állít az üzleti laptopok számára.
- A magyar vidéken tartott ülése miatt bírálja a kormányt az ellenzék
- Kaiser Ferenc: több mint ezer légi célt tud majd követni a Vaskupola magyar lokátora
- Újabb borzalmak a rémségek zalai kertjében
- Júniusban vezetik be a dugódíjat New Yorkban
- Jó időre börtönbe küldték a gigantikus kriptobukás felelősét
- Új hajók az új balatoni szezonra - képek