Most bárki szomszédja lehet a miniszterelnöknek, ugyanis eladó egy 170 négyzetméter alapterületű ingatlan a Cinege úton.
Úgy tűnik, 2019 a kertrendezés éve lesz, tízből hat hobbikertész ugyanis több százezer forintot, sőt, akár egymilliót is hajlandó áldozni a tökéletes kert kialakítására - derül ki a STIHL nem reprezentatív kutatásából, amelyet a GardenExpón és a Construmán végeztek a kiállításra látogatók körében.
A kertápolásról készített kutatást a STIHL. Az eredményekből kiderül, hogy a magánszemélyek 67 százaléka idén mindenképpen tervezi, hogy kertfelújításba vágja a fejszéjét, további 13,8 százalék pedig még nem döntött erről - írja a vállalat közleményében. A hobbikertészek zöme azonban maga fog belekezdeni a munkálatokba. Saját eszközökkel, saját elképzelések mentén a válaszadók 78,7 százaléka kívánja ápolni a kertjét, kertépítő szakembereket csupán a válaszadók negyede bíz meg rendszeres időközönként.
Felújítanád a házat? Keress finanszírozást a Pénzcentrum kalkulátorában!
A kutatásból kiderül, hogy a válaszadók többsége jelentős összeget hajlandó áldozni arra, hogy kialakítsa álomkertjét. A kérdőívet kitöltők közel fele ugyanis 100 és 500 ezer forint közötti összeget tervez elkölteni a kertrendezésre, míg minden hetedik válaszadó akár egymillió forintos büdzséből is gazdálkodhat. Ennek ellenére azonban okos eszközök beruházását a válaszadók 42 százaléka mellőzi, azok azonban, akik nyitnának az intelligens megoldások felé, elsősorban az öntözőrendszerek kiépítésében gondolkodnak. A kérdőívet kitöltők egynegyede a robotfűnyírót részesítené előnyben, míg minden tizedik vásárlót foglalkoztatnak a megújuló energiát használó kerti világítótestek.
Vásárlói motivációk és döntések
Annak ellenére, hogy a kert egész évben gondozásra szorul, csupán a válaszadók egyharmada ápolja otthona környékét szezontól függetlenül, a válaszadók 58,6 százaléka pedig csak tavasszal érzi úgy, hogy kertjének szüksége van a karbantartásra. Nem csoda, hogy a hobbikertészek több mint fele a kertfenntartást tartja a legnagyobb kihívásnak, míg egyharmaduknak a kerttervezéssel gyűlik meg a baja. A kertépítés minden ötödik lakossági fogyasztónak okoz fejtörést, míg magának a kertnek a berendezése 10 százalékuk számára jelent kisebb-nagyobb problémát.
A lakossági fogyasztók közel fele ár-érték arány alapján választja ki azokat az eszközöket, amiket a kertrendezés során használni fog, a vásárlási döntést a válaszadók 42,9 százalékánál azonban legnagyobb mértékben a gépek minősége befolyásolja. A hobbikertészek számára vásárláskor nem releváns az, hogy a kertészeti berendezésekhez kapcsolódik-e szerviz-, vagy egyéb szolgáltatás, miként az sem, hogy a termékcsaládok egymással kompatibilisek-e vagy a márka termékkínálata mennyire széles.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Felújítanád a házat? Keress finanszírozást a Pénzcentrum kalkulátorában!
Érdekes kép rajzolódott ki akkor, amikor a kutatás a kerti gépek beszerzési helyére vonatkozóan tett fel kérdést. A vásárlók közel ugyanakkora aránya szerzi be ugyanis eszközeit a kertészeti szakkereskedésekben, mint a barkácsáruházakban, de a válaszadók több mint egyharmada már rendelt kerti gépet webáruházból is, míg minden negyedik válaszadó a közeli gazdaboltból is szerzett már be ilyen jellegű eszközöket.
Összességében elmondható, hogy a kertrendezésbe vágók számára a legnagyobb kihívást a kert fenntartása jelenti, ehhez pedig elsősorban ár-érték alapján vásárolnak szakkereskedésekből vagy barkácsáruházakból eszközöket. A vásárlók idén több százezres keretet használhatnak fel otthonuk környezetének zömében saját maguk által megvalósított elképzelések mentén történő átalakítására.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








