Az OTP Bank felhívta a figyelmet arra, hogy az ünnepi időszakban az adathalászok különösen aktívak.
Csak a bemelegítés volt 2016 ahhoz képest, ami idén és jövőre vár ránk az ingatlanpiacon. A fellendülés elsősorban a forgalom tekintetében folytatódik. Szakértő pontokba szedte, milyen tényezők mozgatják a 2017-es ingatlanpiacot.
Az OTP Ingatlanpont szakértője, Valkó Dávid szerint többek között olyan fogalmakkal írható le az idei év, mint az okosotthon, a társasházi reneszánsz, a munkahely-motivált költözés, vagy a hitelből vásárlás.
1. Okosotthon
Az újlakás-értékesítés piacán mindig nagy jelentőséggel bírnak az aktuális hívószavak, amivel a beruházók a vevőket csalogatják. A 2017. évben ez az "okosotthon", vagyis az intelligens, automatizált megoldásokat nyújtó lakás. Legyen szó fűtésről, világításról, biztonságról, szórakozásról, vagy ezek távvezérléséről, az eladók ezeket a funkciókat emelik ki a hirdetésekben. Emellett az alternatív fűtési megoldások (hőszivattyú, mennyezeti és padlófűtés, -hűtés) ugyancsak rohamosan terjednek, és kedveltek a vevők körében.
2. Társasházi reneszánsz
A válságon túl már szinte ködbe veszni látszik a társasház-építések öt-tíz évvel ezelőtti csúcskorszaka. Idén azonban eljön a társasházi reneszánsz, mondja Valkó Dávid.
A potenciális vásárlóknak érdemes arra figyelni, hogy lehetőség szerint tapasztalt építtetőtől, leinformálható kivitelezőtől vásároljanak, mert a megnövekedett kereslet miatt jó néhány társasházépítésben még kevésbé jártas vállalkozás is megjelent a piacon. Ráadásul munkaerőhiány is sújtja a válság által megrostált piacot, ezért a hagyományos csúcsidőszakban nehezebb lesz jó szakemberhez jutni.
3. Munkahely-motivált költözések
Az építkezők és ingatlanvásárlók jelentős részét adja a 25-35 éves pályakezdő, illetve családalapító réteg, akik életkorukból fakadóan és változó igényeik miatt rendre a piac motorjaként funkcionálnak. Bár ez a korosztály nagy számban vállal munkát külföldön, kiesését részben pótolni tudják a válság miatt elhalasztott vásárlások, valamint a hazai munkaerőpiaci lendületből fakadó, az állások után országon belül vándorló kereslet.
Az iparvárosok panellakásai ennek a folyamatnak a nyertesei, ami az árakban is jelentkezik, a népszerűbb helyeken akár kétszámjegyű áremelkedést okozva. Az agglomerációk bár megsínylették a válságot, most újból erőre kapnak, elsősorban az újlakásépítésnek köszönhetően. Jó néhány olyan telken is megindul az építkezés, amely több éve parlagon feküdt.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
4. Növekvő arányban hitelből vásárlók
A szakértő szerint a mostani ingatlanpiaci boomot az állami ösztönző kedvezmények mellett egyértelműen a reálbér-növekedés hajtja. Mivel az összes vásárlás növekvő aránya, jelenleg kb. harmada-negyede történik hitelfelvétellel, a vásárlók szempontjából fontos, hogy a várakozások szerint a hitelkamatok még sokáig alacsonyan maradnak, a reálkamatok pedig tovább csökkennek.
Lévén a lakosság újfent önfeledt eladósodási kedvében van, egyelőre semmi sem áll útjában az ingatlanpiaci fellendülésnek. A vevők számára döntő fontosságú finanszírozási lehetőségeket a nagyobb beruházók azzal is segítik, hogy újra nagy számban kínálják a lakásokat kedvező fizetési konstrukciókkal (pl. 10-20 százalékot kell csak szerződéskor fizetni, a maradék 80-90 százalékot ráér a lakás átadásakor).
Ami a nagyobb befektetési célú vásárlásokat illeti, a szakértő tapasztalata szerint a cégek nagyjából vesznek mindent, ami fejleszthető vagy haszonnal tovább értékesíthető. A lakáspiac mellett az irodapiac látja hasznát leginkább ennek a beruházási kedvnek, idén elsősorban a népszerűbb budapesti irodakerületekben várhatók új fejlesztések és vásárlások.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








