A korábbi tendenciákhoz hasonlóan idén is az ingyenes hirdetések voltak a legkeresettebbek a használtpiacon, de nagy értékű áruk is szép számmal találtak gazdára.
A kiadó budapesti lakások nagyjából 10 százaléka tartozik abba a csoportba, amelyet több mint 4000 forintos négyzetméteráron kínálnak. Ezek az otthonok átlagosan havi 400 000 forintért bérelhetők ki, ennek ellenére 1-3 hónap alatt megtalálják lakóikat.
A kiadó lakások piaca az általános lakáspiaci változásokat követve ez elmúlt években indult növekedésnek. Ennek köszönhetően ma már egy átlagos, nettó 200 000 forintos fizetésből szinte képtelenség lakást bérelni, úgy, hogy a bérleti díj kifizetése után még maradjon is valamennyi költőpénz a bérlő zsebében. Ennek ellenére a kínálat egytizede több mint 4000 forintos négyzetméteráron várja a bérlőjelölteket. Ezek a luxus kategóriásnak számító otthonok átlagosan havi 400 000 forintos áron bérlehetők ki - mutat rá az Otthontérkép.hu legfrissebb felmérése.
A magas ár ellenére hamar kiadhatóak a luxusárú lakások is
A magas ár ellenére mégsem telik el túlságosan hosszú idő a bérlő betoppanásáig, hiszen a cég adataiból jól látszik, hogy átlagosan 1-3 hónap alatt kiadhatóak ezek az ingatlanok. A luxus árkategóriájú budapesti lakásokat általában 260-600 000 forintos havi díj ellenében lehet kibérelni, nem ritka azonban a 800 000 forintos ár sem. A jellemző méret 80-130 négyzetméter, de persze vannak 200-300 nm-es vagy ennél is nagyobb hajlékok is.

"A luxus kategóriában nagyjából beálltak a bérleti díjak. Becslésünk szerint a nagy tetőteraszos vagy penthouse lakások díjai 2016 közepéig bőven az átlagot meghaladva emelkedtek, de a drágulás az elmúlt egy évben már csak kb.5-10 százalékos volt, s a következő egy-két évben is hasonló mértékre számítunk. A kereslet továbbra is élkénk maradhat, ez pedig stabilizálhatja az árakat, csökkenés nem valószínű." - fejtette ki Mester Nándor, az Otthontérkép vezető elemzője.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
A szakértő utalt rá: a kiadásra szánt luxus lakások egy része az új lakóparki kínálatban is megjelenik, de ezek értékesítési ideje kissé hosszabb, mint egy évvel ezelőtt, a kisebb és közepes árú lakások sokkal gyorsabban találnak gazdára egy-egy projekten belül. Várható, hogy az új építésű beruházásokban kibérelhető luxus otthonok száma el fog törpülni a tágabb belvárosban felújítással vagy átalakításokkal kialakított szuper kényelmes és kiemelkedő szolgáltatásokat nyújtó lakások számától, utóbbi egyre nagyobb üzlet a befektetőknek.
A felsőkategóriás kiadó lakások legnagyobb arányban (45%) a belvárosban, az V. és a VI kerületben fordulnak elő, áruk pedig bőven meghaladja az 5000 forintos négyzetméterárat. Ez követi a II. és az I. kerület, melyek szintén kedvelt célpontjai a tehetősebb közönségnek. Érdekes, hogy a luxusárú otthonok csupán pár százalékos arányban vannak jelen a IX. kerületben, mégis ott az ár alulról erősen megközelíti a már említett 5000 forintos szintet. Ennek oka feltehetően a nagy erőkkel épülő és a jómódú közönséget célzó új építésű projektekben keresendő.
A magas négyzetméterárú ingatlanok elszaporodása egyrészt - mint az előbbi példánál is - az új projektek megjelenésével magyarázható, másrészt pedig az általános lakásár emelkedéssel, illetve a rövidtávú lakáskiadás elterjedésével. Ezek a statisztikák még inkább alátámasztják azt a sokat hangoztatott tételmondatot, miszerint továbbra is megéri lakásba fektetni, pláne ha az jó kvalitásokkal bír és a tulajdonos adott esetben hajlandó is áldozni arra, hogy a kialakítását és berendezését a luxus irányába terelje.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








