Most bárki szomszédja lehet a miniszterelnöknek, ugyanis eladó egy 170 négyzetméter alapterületű ingatlan a Cinege úton.
A márciust hatalmas, 67,6 százalékos növekedéssel zárta az építőipar. Ennek eredményeként az ágazat termelése az első negyedévben - az előző év azonos időszakához képest - 48,2 százalékkal bővült, ami szintén kiugró érték. Balogh László, az ingatlan.com vezető gazdasági szakértője a márciusi növekedésre és az első negyedéves kiugró emelkedésre is számítani lehetett, januárban ugyanis közel 24, februárban pedig 47 százalékkal volt az építőipari bővülés és a korábbi rendelésállományok alapján is várható volt a kimagasló teljesítmény.
A lakásépítéseket magában foglaló épületépítéseknél márciusban 62,3 százalékos volt a többlet, az első negyedévben pedig 42,3 százalékos pluszt könyvelhetett el ez a szegmens. A másik fontos alágazatban, az egyéb épületek építésénél 78,8 százalékos emelkedés történt márciusban, az első negyedéves emelkedés pedig 61,5 százalékot tett ki.
Balogh László kiemelte, hogy az idei évben sok társasház-fejlesztés érkezik az átadási fázisba, ami a kínálatbővülést eredményezett. Az ingatlan.com adatai szerint országszerte az év első négy hónapjában 4417 új lakást és családi házat hirdettek eladásra, ez 26 százalékkal haladja meg a tavalyi kínálatot. A megyei jogú városokban 48, a kisebb vidéki városokban 46 százalékkal nőtt az új lakóingatlanok kínálata, a községekben pedig 100 százalékkal bővült, miközben Budapesten mindössze 1 százalékos volt a növekedés ezen a téren.
Településmérettől függő különbség
A lakásépítéseknél jól látszik a települések közötti különbség. A legnagyobb városokban elsősorban az értékesítésre készülő lakások építése járul hozzá az építőipari bővüléshez. A kisebb településeken pedig a háztartások sajáterős családiház-építések húzzák az ágazatot.
- fogalmazott Balogh László. Összességében azonban az idén az építőiparban és a lakásépítéseknél is komoly növekedésre van kilátás.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








