A szálló por miatt az ország több pontján veszélyessé vált a levegő minősége ezekben a városokban.
A hideg napok elvonultával egyre többen döntenek úgy, hogy szabadidejüket a természetben töltik, kertészkedéssel, kirándulással köszöntve a tavasz első napsugarait. Ezzel egy időben előkerülnek a bográcsok, grillsütők, nyársak is. Legyünk azonban fokozottan körültekintőek a szabadtéri tűz használatakor, hiszen a tavaszi erdőtűzszezon éppen a hóolvadás utáni csapadékmentes időszakra esik.
Annak ellenére, hogy az idei tél nem szűkölködött csapadékban és a korábbi évekhez képest hűvösebb volt, pár hét száraz-meleg időjárás elegendőnek bizonyult ahhoz, hogy a biomassza a természetben kiszáradjon. A fokozott tűzveszélyre való tekintettel, a földművelésügyi miniszter általános tűzgyújtási tilalmat rendelet el az ország egész területére, 2017. március 3-ától átmeneti időre. A tilalom jelenleg is érvényben van, ebben az időszakban az erdők és fásítások, valamint azok határától számított kétszáz méteren belüli külterületi ingatlanok estében tilos a tűzgyújtás, az égetés a kijelölt tűzrakó helyeken, valamint a közút- és vasút menti fásításokban.

A tilalom visszavonása után is kiemelten fontos, hogy minden esetben kellő odafigyeléssel járjunk el tábortűz meggyújtása vagy eloltásakor. Ügyelni kell rá, hogy csak kijelölt tűzrakóhelyen gyújtsunk tüzet és elegendő vízzel oltsuk azt el. A nem megfelelően eloltott kerti tűz (grillezés, bográcsozás, avarégetés után) másnap, harmadnap ugrótüzek forrásaként éledhet újra. A ház körül keletkezett növényi hulladék elégetése helyett mindenképpen javasolt inkább komposztálni, ezáltal sem szennyezzük a levegőt.
Nem olcsó mulatság a szalonnasütés
A tilalmat megszegőkre egyébként könnyen lesújthat a törvény szigora.
attól függően, milyen módon szegjük meg a tilalmat.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Persze a bírság sok mindentől függhet, azonban látható, hogy nem érdemes kockáztatni egy kis szalonnasütés miatt a milliós büntetést.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








