Már csak néhány napjuk maradt a vásárlóknak és a webshopoknak, ha azt szeretnék, hogy a karácsonyi csomagok időben megérkezzenek.
Az álomotthon minden magyar számára mást jelent, de egy dologban a legtöbben egyetértenek: a berendezésnek tükröznie kell az ott élők személyiségét. Egy friss körképéből kiderül, hogy ki így, ki úgy, de a személyre szabott megoldásokban bízik.
Az álomotthon minden magyar számára mást jelent, de egy dologban a legtöbben egyetértenek: a berendezésnek tükröznie kell az ott élők személyiségét. Az IKEA folyamatosan szemmel tartja a lakberendezési szokások alakulását, legújabb körképéből pedig kiderül, hogy ki így, ki úgy, de a személyre szabott megoldásokban bízik.
Tapasztalataik szerint általánosságban elmondható, hogy míg a legtöbb nő fontosnak tartja a lakberendezést és önkifejezési eszközként tekint rá, addig a férfiak között nincs ekkora egyetértés. A fiatalabb, 30-39 éves korosztály számára inkább a divat követése a fontos, ennek megfelelően alakítják otthonaikat is - jellemzően néhány évente lecserélik a bútorokat.
Ezzel szemben az idősebb, 40 év fölötti férfiak jellemzően inkább saját kezükben bíznak: a készen kapható megoldások helyett a saját kezűleg elkészített, a funkciót előtérbe helyező darabok kapnak helyet. Érdekesség viszont, hogy az ugyanebbe a demográfiai csoportba tartozó hölgyek számára a lakberendezés kifejező jellegének jelentősége kiemelkedő: az önkifejezők gyakrabban böngészik az internetet, magazinokat új kreatív megoldások után kutatva, amit akár önmaguk meg is valósíthatnak.
- mondta el a bútoráruház megfigyelései kapcsán Szvetelszky Zsuzsa szociálpszichológus.
A változás az életben és a lakberendezésben is örök
A lakberendezési szokások szempontjából fontos még az élethelyzet állandósága: azok, akik épp új fejezetet nyitnak életükben, vagy nem rendelkeznek saját lakással, inkább átmeneti megoldásokat keresnek, illetve pénzüket is szívesebben költik élményekre. A lakberendezési szokásokban ez annyit jelent, hogy olyan bútordarabokat vásárolnak, amelyek könnyen mozgathatók, egyszerűen szállíthatók, valamint illenek a gyorsan változó környezetbe.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A fenti kategóriákon kívül esők jellemzően olyan nők, akik számára a lakberendezés kiemelten fontos, viszont inkább a boltokban kapható, kész megoldások hívei. A fiatalabbak között jellemzően a költségvetési lehetőségek szabnak határt a képzeletnek, a családos, 40 év fölötti nők esetében pedig ez az akadály is elhárul. Ők szívesen böngészik a lakberendezési kínálatot, hogy mindig naprakészek legyenek, és kialakíthassák álmaik otthonát.
- jegyezte meg Szvetelszky Zsuzsa.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








