Budapest turisztikai vonzerejét elsősorban a város épített öröksége, kulturális kínálata és gasztronómiája határozza meg, nem pedig a prémium kategóriás üzletek száma.
Még mindig nagyon üzlet az Airbnb: 2017-ben 35 százalékkal növekedett a vendégéjszakák számát tekintve 2016-hoz képest, így az év végére végére megközelítette a 1,5 milliót.
Az Airbnb aktivitás 2017-ben jelentősen, 35 százalékkal növekedett a vendégéjszakák számát tekintve 2016-hoz képest, így 2017 végére megközelítette a 1,5 milliót.
Az Airbnb piaci részesedése az eltöltött vendégéjszakák tekintetében jelentős növekedést mutatott, a 2016-ban mért 10,2 százalékos értékről 2017-re már elérte a 14,3 százalékot. Ennek eredményeképpen az Airbnb piaci részesedése Budapesten már az európai jelentősebb városokkal összevetve is az élmezőnybe tartozik. Míg ez az érték Párizsban 15,2 százalék, vagy Barcelonában 13,2 százalék, addig Amsterdamban 11,7 százalék, Madridban 10,1 százalék, de Londonban már csak 6,9 százalék, míg Berlinben mindössze 6,5 százalék.
A Colliers International és a Hotelschool The Hague friss, Budapestre vonatkozó Airbnb elemzése alapján az V., VI., VII. kerületben történik a budapesti foglalások 69 százaléka, így a foglalások erős területi koncentrációt mutatnak. Ezeken a területeken a bérbeadók a szobaárak tekintetében is magasabb árszintet tudnak elérni, mint a kevésbé népszerű kerületekben. Az Airbnb kereslet továbbra sem számottevő a város többi kerületében.
A kutatásból kiderül, hogy a budapesti Airbnb piacot inkább a professzionális bérbeadók mozgatják, mivel a bérbeadók többsége (65%) kettőnél több lakást ad bérbe. Ez a szám jelentősen meghaladja a legtöbb európai nagyvárosban jellemző, 40-50 százalékos átlagot. Az előző évekhez hasonlóan 2017-ben is az egyszobás, teljes lakás volt a legnépszerűbb választás, mivel a foglalások közel 55 százaléka ilyen típusú szálláshelyen történt.
Óriási leállást jelentettek be az államigazgatásban: erről mindenki tudjon, aki ügyeket akar intézni
Az év végi időszakban szűkített nyitvatartással és korlátozott ügyintézési lehetőséggel működnek a kormányablakok és kormányhivatalok.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








