Szilveszterkor továbbra sem tiltják be a tűzijátékokat Budapesten, ugyanakkor az idei évben a korábbinál jóval szigorúbb feltételek mellett lehet használni őket.
Budapest lakásárai olcsónak számítanak az európai fővárosok között. A magyar fővárosnál csak a horvát, a szerb, a bolgár, a ciprusi és a román az olcsóbb.
Budapest lakásárai olcsónak számítanak az európai fővárosok között - írja a fővárosokra és nagy pénzügyi központokra fókuszáló ingatlanpiaci elemzésében az Otthon Centrum és a Global Property Monitor. Mint írják, a magyar fővárosnál csak a horvát, a szerb, a bolgár, a ciprusi és a román az olcsóbb. Ugyanakkor a budapesti lakásár kevésbé megfizethető az itt élőknek, mint a prágaiaknak vagy varsóiaknak. Nálunk a használt lakásokért 884 ezer forintot, az újakért 1,4-1,8 milliót fizetünk négyzetméterenként - ez a harmada, negyede az Európa pénzügyi és gazdasági fővárosaiban tapasztalható áraknak.
A legdrágább lakások Svájc (Zürich, Genf, Bázel), az Egyesült Királyság (London) és Franciaország (Párizs) fővárosában és fontosabb pénzügyi központjaiban találhatók, ahol átlagosan 7000 - 13 ezer euró (2,1-4 millió forint), illetve Londonban még ennél is drágább, 20 ezer euró (6,3 millió forint) a lakások négyzetméterre vetített ára.
Közép-Európában Bécs a legdrágább
A közép-európai fővárosok között Bécs a legdrágább, az osztrák statisztikák szerint négyzetméterenként, elhelyezkedéstől függően 3500 - 7500 eurót (1,1-2,3 millió forintot) kell fizetni átlagosan. A Bank Austria adatai szerint az elmúlt két év nagyon dinamikus növekedése jelentős mértékben csökkent az év elején, mára stabilizálódni látszanak a bécsi lakásárak.
A Lengyel Nemzeti Bank adatai szerint Varsóban az átlagos lakásár alig változott az elmúlt egy évben, forintra átszámolva 580 ezer Ft/m2 volt 2017 első félévében. A numbeo.com aktuális adata szerint a belvárosban ennél magasabbak az árak, 785 ezer Ft-nak megfelelő zlotyt adnak egy négyzetméterért a vásárlók, míg a külső kerületekben 520 ezer Ft/m2 az átlagár.
Prágában - szintén a numbeo.com adatai szerint - a belvárosban 1,2 millió Ft/m2, a külső kerületekben 784 ezer Ft/m2 a lakások átlagos ára, Pozsonyban pedig elhelyezkedéstől függően 1910 - 2650 eurót (590-820 ezer forintot) kell fizetni egy lakás négyzetméteréért átlagosan. A Szlovák Statisztikai Hivatal adatai szerint egy év alatt 4,5% volt az átlagos lakásár emelkedés a pozsonyi régióban.
Többet kell dolgozni nálunk a lakásért
A fenti statisztikák alapján a 2014-től kezdődött lakáspiaci fellendülés nyomán az árakat tekintve a magyar főváros egyértelműen felzárkózik a visegrádi országok fővárosaihoz és a prémium szegmensben már közelít Bécshez is - az átlagos lakások tekintetében azonban az átlagos árszint még alatta marad az osztrák fővárosnak.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
A lakásárakkal ellentétben az átlagos jövedelmet (nettó fizetéseket) tekintve a jobseurope.net felmérése szerint Budapest igencsak a sor végén áll. Jelenleg Varsóban, Prágában, Pozsonyban is magasabb az elkölthető nettó havi jövedelem átlaga, mint a magyar fővárosban, Bécsről nem beszélve, ahol többszörös az átlagfizetés a budapestinél. Ez pedig azt is jelenti, hogy
A fajlagos lakásárat a havi jövedelemmel összevetve a legkevésbé megfizethető lakások Londonban, Bécsben, Rómában és Párizsban találhatók, Budapest a középmezőnybe tartozik Lisszabonnal, megelőzve Prágát, Pozsonyt, Varsót. A legkedvezőbb értéket Berlin, Koppenhága, Brüsszel és Zágráb mutatja, ahol a havi nettó átlagos jövedelem másfél-kétszerese az átlagos lakás négyzetméterár.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








