Budapest turisztikai vonzerejét elsősorban a város épített öröksége, kulturális kínálata és gasztronómiája határozza meg, nem pedig a prémium kategóriás üzletek száma.
A Dunakanyar települései mintha kimaradtak volna az utóbbi évek nagy ingatlanpiaci szárnyalásából. Szentendrétől északra, Visegrád irányában, a 11-es út mentén kis túlzással minden ház eladó - még sincs nagy mozgás. Pedig akad rejtett kincs is.
Budapesttől Visegrád felé autózva a Duna mentén azt hihetné az ember, hogy még tart a gazdasági válság. Szinte minden második ház vagy telek eladó. Túlkínálat van az ingatlanokból és kevés adásvétel születik. Ennek egyik oka, hogy a Dunakanyar hagyományos üdülőövezeteinek tulajdonosai vagy azok örökösei közül sokan szeretnék meglovagolni a magas ingatlanárakat és jó áron értékesíteni üdülőjüket, telküket. A vevők azonban kétszer is megfontolják, hogy kiköltözzenek-e a Dunakanyarba, mivel innen csúcsidőben elég nehézkes a bejutás a fővárosba. Ugyancsak levon az ingatlanok értékéből, ha a gyakran zsúfolt és zajos 11-es út közelében fekszenek.
A fővárostól északra a Duna jobb partján a HÉV-vel még elérhető Szentendréig, legfeljebb Leányfaluig merészkednek azok, akiket munkájuk, családjuk, életmódjuk a fővároshoz köt. Ez meg is látszik az árakon. A NAV forgalmi adatait feldolgozó OTP Lakóingatlan Értéktérkép szerint a szentendrei járásban dinamikusan nőttek az árak: a mélypontot jelentő 2013-ban itt még 220 ezer forint volt a lakóingatlanok átlagos négyzetméterára, ami 2018 eddig eltelt időszakára felkúszott a 320 ezer forintos szintre, vagyis az áremelkedés mértéke öt év alatt 45 százalékos volt.
Hogy a fővárostól számított távolság és a közlekedés minősége mennyire meghatározza az ingatlanok értékét, azt jól mutatja, hogy öt év alatt 71 százalékos növekedéssel a szentendrei városi otthonok átlagos négyzetméterára idénre elérte a 350 ezer forintot, míg Esztergomban mindössze 33 százalékos növekedés mellett csak 160 ezer forint az átlagos négyzetméterár. A két város között is igencsak szórnak az árak: míg Leányfalun közel 300 ezres átlagárat rögzítettek, addig Tahitótfalun ennél nagyjából harmadával olcsóbban lehet vásárolni. Dunabogdányban, Visegrádon, Dömösön pedig olyan kevés házat adtak-vettek, hogy abból nem számítható megbízható adat.
- mondja Havas János, az OTP Ingatlanpont stratégiai partnere, aki szerint "a tulajdonosok próbálják a fővárosi III. kerületi árakat elérni, de ez teljességgel irreális. Az ingatlanok gyakorta túlárazottak". Havas János szerint az árhullám legfeljebb Szentendréig, Leányfaluig terjed. Arrafelé nagyon sokfajta lakóingatlan kapható. Akad 13 szobás igazi luxusingatlan 530 négyzetméteren 181,5 millió forintért - ez azonban nem jellemző. Van komoly, 170 négyzetméteres ház 46,9 millió forintért - de éppen az ilyen középkategóriás házból van hiány.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Szentendre külső részein, egykori üdülőövezetében - általában átalakított - nyaralókhoz meglepően jó áron lehet hozzájutni. Sok házat árulnak szép, dunai panorámával, de ezeket sok esetben nehéz megközelíteni. Egy üdülőből átalakított 157 négyzetméteres ház már 27 millió forintért kapható, de akad 35,5 milliós családi ház is. Ebbe a körzetbe sokkal inkább olyan művész, zenész, szabadfoglalkozású költözik, akinek korlátos a pénztárcája, de szeretne zöldövezetben, saját házban élni, viszont nem kell naponta bejárnia a fővárosba.
Óriási leállást jelentettek be az államigazgatásban: erről mindenki tudjon, aki ügyeket akar intézni
Az év végi időszakban szűkített nyitvatartással és korlátozott ügyintézési lehetőséggel működnek a kormányablakok és kormányhivatalok.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








