Bár az EU a hírek szerint eltörli a belső égésű motoros autók 2035-től tervezett tilalmát, Németországban komoly vita kíséri a döntést.
Csak Görögországban, Romániában és Bulgáriában vannak rosszabb helyzetben a gyerekek - írja az EU Alapjogi Ügynökségének adatai alapján a hvg.hu. Sok családban nem csak a nyaralás, vagy a saját autó, hanem a fűtés, a mosógép, vagy a hús is nehezen megoldható kiadásnak számít.
Az oktatáshoz és az egészségügyi ellátáshoz is nehezen férnek hozzá a szegénységben élő magyar gyermekek, az anyagi nehézségekkel küszködő nagycsaládosoknak pedig már a mindennapi megélhetés is elég költséges. Emellett az is kiderült, kevés olyan ország van, ahol több gyerek él szegénységben, társadalmi kirekesztettségben.
A magyar gyerekek 33,6 százalékát fenyegeti a szegénység vagy a társadalmi kirekesztettség, ennél csak Görögországban, Romániában és Bulgáriában rosszabb a helyzet, az utóbbi két országban a gyerekek majdnem fele veszélyben van - áll a hvg.hu által szemlézett adatsorban.
Az uniós szervezet mércéje szerint az számít szegénységtől vagy társadalmi kirekesztettségtől fenyegetettnek, amely háztartásra az alábbiak igazak:
- az egy főre jutó jövedelem kevesebb, mint az ország mediánjövedelmének 60 százaléka, vagy
- a 18-59 éves családtagok az előző egy évben ötödannyi időn át sem dolgoztak, mint amennyit teljes munkaidőben lehetett volna, vagy
- a következő 9 elem közül legalább négyet nem tudnak megfizetni: lakbér vagy jelzáloghitel, a lakás felfűtéséhez szükséges rezsi, váratlan kiadások, hús vagy fehérje rendszeres fogyasztása, nyaralás, tévé, mosógép, autó, telefon.
A magyar gyerkeke 24 százaléka él olyan családban, amely az utolsó pontba foglaltak közül legalább négyet nem engedhet meg magának.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








