Akadozik a napelemes inverterek kötelező adatszolgáltatási rendszerének bevezetése, amelyet júliustól terveznek elindítani.
A tíz évvel ezelőtt beütött gazdasági válság mély nyomot hagyott a magyar ingatlanpiacon: a drasztikus mértékben lecsökkent ingatlanárak idén mindössze Budapesten érték el a 2008 előtt jellemző árszintet, a vidéki árak reálértékben továbbra is elmaradnak a válságot megelőző értékektől. Ugyan a tavalyi évben 68 ezerrel több ingatlanpiaci tranzakciót regisztráltak a válság mélypontjához képest, az adásvételek száma 2017-ben még 20 százalékkal alulmaradt a 10 évvel korábbi értékekhez képest - derül ki az Otthon Centrum friss elemzéséből.
Bár évek óta pörög a hazai ingatlanpiac, sok tekintetben még nem érte el a válság előtti szintet - derül ki az Otthon Centrum friss elemzéséből. Magyarországon az ingatlanpiac lejtmenete már a világgazdasági válságot megelőzően elindult, 2006-ban a költségvetési hiány és a belpolitikai válság bizonytalanná tették a hosszú távú kilátásokat, aminek következtében jelentősen visszaestek az ingatlanpiaci tranzakciószámok. A helyzetet súlyosbította a világválság begyűrűzése: a 2009 és 2013 közötti recesszió mélyen megrázta az akkor már gyenge lábakon álló hazai ingatlanpiacot.
- mondja Soóki-Tóth Gábor, az Otthon Centrum elemzési vezetője. "Ezen a ponton a társasházi téglalakások tranzakcióinak száma a 2007-es átlagérték 40 százalékára, a családi házaké és a panellakásoké pedig a 2007-es átlagérték 49 százalékára esett vissza" - folytatja a szakértő.
2013-ban a fővárosi téglalakások és családi házak négyzetméterárai egyaránt 7 százalékkal estek vissza 2007-hez képest, míg a panellakások esetében 15 százalékos árcsökkenés volt tapasztalható. Ugyanebben az időszakban a vidéki városokban a téglalakások és a panellakások négyzetméterárai átlagosan 5, illetve 12 százalékkal csökkentek. Legnagyobb mértékben a vidéki városokban található családi házak vesztettek értékükből: egy négyzetméter átlagosan 18 százalékkal került kevesebbe, mint a válság előtti években.
Az értékesítési idő 2013-ban átlagosan 58 nappal nőtt meg 2007-hez viszonyítva. Legkisebb mértékben a panellakások forgási ideje változott: a 30 nappal megnövekedett értékesítési idő azt mutatja, hogy erre a típusú ingatlanra ebben az időszakban is nagy mértékű kereslet irányult.
- mondja Soóki-Tóth Gábor.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Az ingatlanpiac 2014-ben kezdett újra növekedni és az idei évben jellemző árak már megközelítik a 2008. évi szintet. "Budapesten - ahol 2014 óta a legnagyobb mértékű áremelkedés történt - az árak meghaladják a válság előtti szintet, míg vidéken reálértéken az árak még elmaradnak a tíz évvel korábbi értékektől" - mutat rá az Otthon Centrum elemzési vezetője.
Az országosan mért tranzakciószámok azonban továbbra sem érték el a válság előtti szintet: átlagosan 20 százalékkal értékesítenek kevesebb ingatlant, mint 10 évvel korábban, de megyénként jelentős különbségek tapasztalhatók. Budapest kerületeiben az adásvételek száma még mindig a válság előtti érték 45-70 százaléka, ami elmarad a vidéken jellemző 90 százalékos értékkel szemben. A fővárosi tranzakciós értékek az országban egyedülálló módon az elmúlt 3 évben ismét csökkenésnek indultak és 2015-höz viszonyítva idén 3 ezerrel kevesebb adásvételt várnak a szakértők. A tranzakciós számok összesen 9 megyében tudták meghaladni a 2007-ben regisztrált értékeket, ezek közül is kiemelkedik Vas megye, ahol a tavalyi évben 250 százalékkal teljesítette túl az ingatlanpiac a válság előtti önmagát.
Az építőipar 2014 után kapott új lendületet, azonban az újépítésű lakások száma csak később, 2016-tól kezdett el nőni, arányaiban pedig továbbra is elmarad a 2007. évi szinttől. Ezt alátámasztja az a tény is, hogy a válság előtti 16-17 ezer helyett jelenleg csupán 5-6 ezer lakás épült a vállalkozók által az utóbbi két évben - számol be az Otthon Centrum szakértője.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








