Most bárki szomszédja lehet a miniszterelnöknek, ugyanis eladó egy 170 négyzetméter alapterületű ingatlan a Cinege úton.
Mivel Magyarországon az független ingatlanközvetítő irodák többsége abban érdekelt, hogy minél hamarabb eladják a lakásokat, házakat, vagy telkeket, az eladók sokszor rosszul járnak és ár alatt értékesítik az ingatlant: a számítások szerint átlagosan 2,5 százalékkal kapnak kevesebbet, ami a 2017-ben közvetítők által eladott 55-60 ezer ingatlannal és 13,6 millió forintos átlagárral számolva mintegy 17,5 milliárd forint.
Különösen sokat veszíthetnek azok az eladók, akik több közvetítővel is szerződnek és általános megbízást kötnek:
- mondta el Kövesdi Marcell, a Házbank.hu ügyvezetője, aki szerint az elmaradt bevétel ráadásul torzítóan hat az egész piacra is. A szakértő szerint a problémára az lehet a megoldás, ha az eladó csupán egy közvetítőt bíz meg, aki abban lesz érdekelet, hogy minél magasabb áron adja el a szóbanforgó ingatlant, ahelyett, hogy a sebességet választaná. "A tapasztalatok azt mutatják, hogy az egyedi megbízás hasznos, nem szabad félni tőle, hanem érdemes bízni az ingatlanos szakértelmében - tette hozzá a szakember, aki megemlítette azt is, hogy Magyarországon 2017-ben 150 ezer ingatlant értékesítettek, amelynek a 35-40 százalékát közvetítőkön keresztül adták el.
A szakember szerint további probléma, hogy a független ingatlanirodák egy része csak a jutalék megszerzését tartja szem előtt eladáskor, és ezért nem a legjobb, a legtöbb pénzt adó vevőt kutatják fel a piacon. A gyors eladásnak pedig nincs semmiféle hozzáadott értéke, miközben jelentős veszteséget okoz az eladónak és a piacnak is - vélekedett. Az általános szerződésnél az ingatlanos minden vevőnek el akarja adni az ingatlant, félve attól, hogy más jobb ajánlatot hoz más vevőtől. Kizárólagos megbízásnál nagyobb a felelősség az ingatlanközvetítőn és nincs eladási kényszer.
Ha például az eladó nincs tisztában a piaccal, és egy 19 millió forint reálértékű ingatlant a közvetítő csak 17 millióra értékel, máris 2 milliós vesztesége lesz az eladónak és még a jutalékot is ki kell fizetnie.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








