Idén az ingatlanpiacot a főváros és a vidék közötti különbségek növekedése, valamint az Otthon Start Program hatására erősen átalakuló vevői és eladói motivációk jellemezték.
A többi szántóföldi növényhez és zöldségféléhez hasonlóan a burgonyát is megviselte idén az aszály, és ez a hozamot is negatívan érintette - mondta a Magyar Hírlapnak Kecskés Gábor, az Országos Burgonya Szövetség és Terméktanács elnöke.
Hozzátette, hogy a termés minőségével nem lesznek problémák. A mennyiség mellett azonban az alak és a méret is megsínylette a szárazságot.
1960-ban Magyarország még évi 3 millió tonna burgonyát termelt, de ez a 2000-es évek elejére 784 ezer tonnára csökkent, jelenleg pedig az üzemi burgonyatermés évi mintegy 200 ezer tonnányi, plusz a háztáji termesztés.
A termés a hazai fogyasztás 75-80 százalékát fedezi, étkezési burgonyából az import az elmúlt években 22-28 ezer tonna volt. A burgonyaexport 5-10 ezer tonna, elsősorban Romániába és Csehországba irányul.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








