Az év végi időszakban szűkített nyitvatartással és korlátozott ügyintézési lehetőséggel működnek a kormányablakok és kormányhivatalok.
A 19-29 éves fiatalok 43 százaléka lakik a szüleinél és 57 százalékuk él már önállóan. Utóbbi a felmérés során eddig mért legmagasabb arány. Szintén rekordmagas szintet értek el a családalapítási mutatók: a fiatalok 31 százaléka szerint javultak a családalapítás körülményei, ráadásul 40 százalékuk úgy látja, a jövőben még kedvezőbbé válik a helyzet. A fiatalok túlnyomó része, 80 százaléka pedig stabilnak tartja párkapcsolatát.
Sok fiatal távozott a mamahotelből, azaz elköltöztek a szülői házból. A K&H ifjúsági indexe szerint az idei első negyedévben a 19-29 éves fiatalok 43 százaléka élt a szüleivel együtt. Ez lényeges csökkenést jelent a korábbi időszakhoz képest: felmérés több mint 6 éves történetében a szülőkkel élő fiatalok aránya folyamatosan 48-62 százalék között mozgott. A mostani eredmények alapján viszont 57 százalék él önálló háztartásban, jellemzően a nők és a dolgozó fiatalok.
A válaszadók kevesebb, mint fele (43 százalék) érzi úgy, hogy elegendő ideje van a családjára. A legtöbben (47 százalék) azonban valamivel több időt tartanának ideálisnak. A felmérésből az is kiderült, hogy a párkapcsolatát a megkérdezettek 80 százaléka érzi stabilnak, és mindössze 9 százalékuk látja problémásnak. A fiatalok családalapítási kedve is kedvezően változott az idei első negyedévben. A kutatásból kiderült, hogy az érintett korosztály tagjainak közel harmada - 31 százaléka - pozitív változást tapasztalt a családalapítás körülményeiben.
Azonban a pozitívan gondolkodóknál még mindig többen vannak azok (a válaszadók 34 százaléka és leginkább a budapestiek), akik a körülmények romlásáról számoltak be. Közel ugyanennyi fiatal, 35 százalék, pedig úgy érzi, hogy szerinte nem változott semmi. A fiatalok a jövőt is pozitívan látják: 40 százalék arra számít, hogy a családalapítást meghatározó tényezők javulni fognak a következő egy évben, ami újabb rekordot jelent. 38 százalék látja úgy, hogy jövőre sem változik érdemben a helyzet, míg 22 százalék - főleg a munkanélküliek - kedvezőtlenebb körülményekre számít.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








