Akadozik a napelemes inverterek kötelező adatszolgáltatási rendszerének bevezetése, amelyet júliustól terveznek elindítani.
Zöld Programot indít az MNBa környezet megóvását célzó magyarországi pénzügyi szolgáltatások támogatása érdekében, illetve a piaci szereplők és saját ökológiai lábnyomának további csökkentésére. A jegybank díjat alapít a zöld pénzügyekért legtöbbet tevő pénzügyi intézményeknek, maga pedig januárban csatlakozott a környezet fenntarthatóságáért létrehozott nemzetközi pénzügyi felügyeleti és jegybanki szervezethez (NGFS).
A Magyar Nemzeti Bank (MNB) Zöld Programot hirdet meg a klímaváltozáshoz és más környezeti problémákhoz kapcsolódó kockázatok csökkentése, a magyarországi zöld pénzügyi szolgáltatások bővítése, az ezzel kapcsolatos hazai és nemzetközi tudásbázis szélesítése, illetve a pénzügyi szereplők és saját ökológiai lábnyomának további mérséklése érdekében. A program három pillérből áll: a különböző kezdeményezések kiterjednek egyrészt a pénzügyi szektorra, másrészt az MNB társadalmi, nemzetközi kapcsolatainak fejlesztésére, harmadrészt pedig saját operatív működésének további zöldítésére.
A program első pillérében az MNB felügyeleti hatóságként különböző forgatókönyvek szerint hatáselemzéseket készít majd a klímaváltozás és a gazdaság klímabarát üzemmódra való átállásának pénzügyi piacokra gyakorolt lehetséges hatásairól, amelyek ma még nagyrészt feltáratlanok. Az MNB az elemzések alapján szükség szerint
A jegybank ösztönözni fogja a magyarországi pénzügyi intézmények, illetve az általuk kínált termékek zöldebbé tételét is. Az MNB hamarosan pályázatot hirdet meg a felügyelt pénzügyi intézményeknek az ez évi Zöld Pénzügyek Díj elnyerésére. A pályázó piaci szereplőknek be kell majd mutatniuk a környezeti szempontok érvényesítése érdekében tett eddigi és jövőbeni lépéseiket, ezek átláthatóságát, illetve a zöld célokat szolgáló pénzügyi termékeiket, szolgáltatásaikat vagy egyéb döntéseiket. A "Zöld Pénzügyek Díj 2019 nyertese" elismerésről szóló döntését az MNB első alkalommal idén szeptemberben hirdeti ki nyilvánosan.
A Zöld Program keretében, a második pillér jegyében a jegybank szerepet vállal a klímabarát pénzügyekkel kapcsolatos oktatás, ismeretterjesztés fejlesztésében. Az MNB - összhangban a G20-ak jegybankjait tömörítő Pénzügyi Stabilitási Tanács erről szóló ajánlásával, az Európai Unió formálódó pénzügyi fenntarthatósági csomagjával, illetve a magyar Országgyűlés által tavaly ősszel elfogadott második Nemzeti Éghajlatvédelmi Stratégiájával - aktívan részt vesz a környezeti kockázatok pénzügyi eszközökkel való mérséklésére hivatott hazai és nemzetközi fórumok munkájában is.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
A jegybank - első közép-európai résztvevőként - így 2019 januárjában csatlakozott a pénzügyi rendszer zöldebbé tételére létrejött nemzetközi szervezethez (Network for Greening the Financial System, NGFS). Az NGFS-t a világ több vezető központi bankja bő egy éve hozta létre a környezet fenntarthatóságát célzó finanszírozások, beruházások előmozdítására, illetve a klímaváltozás pénzügyi kockázati hatásainak feltérképezésére.
A program harmadik pilléreként az MNB intézkedéseket hoz saját ökológiai lábnyomának további csökkentése érdekében, s tovább bővíti saját, a környezeti szempontokra vonatkozó átláthatóságát. A jegybank jelenleg is külsőleg auditált, fejlett környezetvédelmi vezetési hitelesítési rendszert működtet, ugyanakkor a továbbiakban erre vonatkozó kampányában meg kívánja szerezni - és folyamatosan fenntartani - a Zöld Iroda minősítését is. A Zöld Programmal kapcsolatos részletes tájékoztató a https://www.mnb.hu/letoltes/az-mnb-zold-programja.pdf linken olvasható.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








