A kovász készítés és a barátságkenyér recept sem bonyolult, remek ajándék lehet idén karácsonyra. És nem is kerül sokba.
Egy ideje új termékcsaláddal kísérletezik a svéd bútorlánc. Szerintük ugyanis a kisebb alapterület nem feltétlenül kell, hogy nélkülözhetetlen lakófunkciók elvesztésével párosuljon. Ha bejön a dolog, még a lakáspiacot is átrendezhetik.
Multifunkcionális bútorcsaláddal kísérletezik egy ideje az IKEA. A svéd bútoróriás szakemberei jól láthatóan arra keresik a választ, vajon a kisebb alapterület egyet jelent a nélkülözhetetlen, olykor áhított funkciók elvesztésével? Az alábbi videók tanúsága szerint: nem.
Habár nem nevezhető kuriózumnak az IKEA próbálkozása (egyedi márkák bőven akadnak a világpiacon - lásd lejjebb), azonban világméretű bútorlánc termékpalettáján eddig nem nagyon szerepelt hasonló bútorcsalád. Ez egyben azt is jelenti, ha a vásárlóknak bejön az újítás, akkor az - a könnyű elérhetőség miatt - akár a lakáspiacra is komoly hatással lehet.
A népességrobbanás mellett ugyanis a legapróbb lakások irányába főként a pénztelenség, illetve az árszínvonal rohamos emelkedése mozdítja el a potenciális vásárlókat. Ez a folyamat pedig még inkább felgyorsulhat, ha egyetlen funkcióról sem kell lemondania a lakáskeresőknek.
Apró lyukból álomotthon
Egyre többen vesznek kis lakást szerte az országban. Főként, hogy ezen lakások fenntartási költsége is jóval alacsonyabb. Arról pedig már nem is beszélve, hogy a kis lakások befektetési szempontból sem elhanyagolhatóak. Ha nem egy teljesen elhanyagolt, esetleg köztudottan kétes, és kevésbé biztonságos környéken vásárol valaki olcsó, 4-5 milliós kislakást befektetési szándékkal, akkor számíthat rá, hogy viszonylag könnyebben és várhatóan magas hozammal (8-10%) tudja majd bérbe adni.
Nem szabad megfeledkezni azonban arról, hogy amennyiben a legolcsóbb lakások között keresgélünk, mindenképp számítanunk kell arra, hogy első látásra talán élhetetlen méretű ingatlanokkal találkozunk, mely későbbi kiadást is megnehezíti. Az egyik fő probléma a kis lakásokkal a ruhák, könyvek, háztartási gépek, vagy éppen az évek során felgyülemlett "kacatok" tárolásának megoldása. De szintén sokan mondanak le egy-egy garzonról, mivel elképzelni sem tudják, miként lehet megoldani a különböző funkciókkal bíró helyiségek, például a lakótér és a hálószoba szétválasztását. Éppen ezért a Pénzcentrum.hu ezúttal 3+1 tippet mutat, melyek segítségével a legapróbb otthon is élhető, igazi kis ékszerdobozzá válhat.
1. Fogadj szakembert!
Mivel a garzonlakáshoz elengedhetetlen a kreativitás, éppen ezért egy tervező szolgáltatását már a lakás első megnézésekor érdemes igénybe venni. Ő szakmai tapasztalatai alapján gondolatébresztő ötletekkel szolgálhat a legapróbb lakás kialakításához is. A szakember hozzájárulásával, sokkal kevesebb kompromisszumra leszünk rákényszerítve és így olyan lakásunk lehet, amiről mindig is álmodoztunk.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
2. Szerezz be multifunkciós bútorokat!
Bár Magyarországon egyelőre még nincs igazi divatja (az IKEA sem rukkolt vele még elő), de a tengerentúlon és jó pár európai országban, például Olaszországban is gombamód szaporodnak a multifunkciós bútorokra specializálódott szaküzletek. A kinyitható kanapékon túl is van ugyanis élet - és milyen színes élet
Megdöbbentően praktikus bútorokra bukkanhatunk az erre szakosodott gyártók honlapjain; legyen szó szekrényként, étkezőasztalként, kanapéként és még franciaágyként is használható bútoroktól, az apróbb, trükkösen működő, kevés helyet foglaló, mégis nagy tárkapacitású dohányzóasztalokig, vagy éppen konyhabútorokig. Aki az interneten kutakodna, az csak annyit írjon be a keresőbe, hogy "space-saving-furniture", s bár a legtöbb gyártó vállal házhozszállítást, azonban a bútorok borsos ára és a szállítási költség sokakat elrettenthet.
3. Nincs szükséged felesleges bútorokra!
Felesleges bútorokkal telezsúfolni egy garzont olyan tipikus hiba, mely miatt sokan azelőtt kifordulnak a lakásból, mint meglátták volna benne a lehetőségeket. Próbáljunk meg minél több szabad felületet hagyni a lakásban, és törekedjünk arra, hogy a kiválasztott bútorok praktikusak, és helytakarékosak legyenek.
3+1. A megvilágítás, és a festés sem mindegy!
Sokan mondanak le egy apró lakásról, mivel nem látják a különböző helyiségek közötti különbséget; pedig ügyes festéssel és jó világítással akár egy egyszobás lakásban is könnyedén elhatárolhatjuk a tereket.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








