A fővárosi temetőkben drasztikusan csökken a sírhelyek újraváltási aránya: koporsós temetkezéseknél mindössze 4, urnáknál pedig 10 százalék a megújítás.
Minden második lakást befektetési céllal értékesítenek a fővárosban, azonban egyes népszerű projektek esetében akár a 70 százalékot is elérheti a befektetők aránya. A befektetők körében legkeresettebbek az V., VI., VII., VIII., IX., XI. és XIII. kerületek: itt könnyen találunk olyan társasházat, ahol csupán 30 százalék a saját célra vásárlók aránya - derül ki egy friss elemzéséből. A kertvárosi és peremkerületi projektek esetében azonban jellemzően a végfelhasználók keresnek lakást, akik 65-70 százalékát teszik ki a vásárlói rétegnek. A befektetési céllal vásárlók körében legnépszerűbbek a nappali plusz 1 vagy 2 hálószobás kiosztású, 38 és 60 négyzetméter közötti lakások.
2019. május 29. Minden második lakást befektetési céllal értékesítenek a fővárosban, azonban egyes népszerű projektek esetében akár a 70 százalékot is elérheti a befektetők aránya - derült ki az Otthon Centrum legfrissebb elemzéséből.
- mondja Vincze Edit az Otthon Centrum Solutions ügyvezetője. A kertvárosi és peremkerületi projektek esetében azonban módosul a vásárlói összetétel: ezeken a területeken a végfelhasználók vannak többségben, akik a tranzakciók 65-70 százalékáért felelnek.
A népszerű kerületeken belül is kiemelt lokációnak számítanak a metróvonalhoz, a Nagykörúthoz, valamint az egyetemekhez és a belvároshoz közel eső területek. A belvárosi V., VI. és VII. kerületekben az Airbnb a legelterjedtebb kiadási forma, az itt vásárlók 60 százaléka választja a kiadásnak ezt a formáját. "Azoknak tanácsoljuk az Airbnb típusú kiadást, akik egyedi vagy igényesen kialakított lakással rendelkeznek, amelynek napi menedzsmentjét és karbantartási igényét akár saját maga, akár egy erre piacra szakosodott cég meg tudja oldani, emellett a tulajdonos elfogadja, hogy a bevétel nem egyenletesen oszlik meg" - mondja az ügyvezető.
A hagyományosnak számító hosszú távú kiadási formát választók esetében a VIII., IX., XI. és XIII. kerületek számítanak népszerűnek, ahol a belvárossal ellentétben már számos újépítésű lakás közül is válogathat az érdeklődő. Sokat bukhat azonban, aki nem veszi figyelembe a közlekedési viszonyokat, legfőképp a metró vonalakhoz viszonyított távolságot. Az Otthon Centrum tapasztalatai alapján például egy, a Nyugati Pályaudvar közelében található lakás akár 15-20 százalékkal magasabb áron adható ki, mint egy Angyalföld távolabb eső részén fekvő ingatlan.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Emellett fontos utánajárni a területet érintő egyéb fejlesztéseknek is, amelyek befolyásolhatják az ingatlan értékét, ezáltal a kiadási lehetőségeket is. Vincze Edit rámutat, hogy a fejlesztők által kedvelt XIII. kerületben várható közel 10 ezer lakás átadása jelentős terhet róhat az infrastruktúrára az elkövetkező években, amelynek következtében az itt élők életminősége is sokat változhat. Az ügyvezető azt javasolja a lakásvásárlás előtt állóknak, hogy érdeklődjenek a helyi hatóságoknál a kiszemelt ingatlan környezetében tervezett egyéb beruházásokról is, így elkerülve, hogy a kiszemelt lakás mellé buszvégállomást vagy akár benzinkutat építsenek, csökkentve ezzel ingatlanunk értékét.
Óriási leállást jelentettek be az államigazgatásban: erről mindenki tudjon, aki ügyeket akar intézni
Az év végi időszakban szűkített nyitvatartással és korlátozott ügyintézési lehetőséggel működnek a kormányablakok és kormányhivatalok.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








