Az év végi időszakban szűkített nyitvatartással és korlátozott ügyintézési lehetőséggel működnek a kormányablakok és kormányhivatalok.
Alig tíz év alatt hatszorosára nőtt a magyarországi internet átlagos sebessége és közel tízezerszeresére a szélessávú előfizetők száma. Tévhit, hogy a robbanásszerű fejlődés mögött csak az optikai kábeles hálózatok bővülése áll, valójában több technológia együttes elterjedése vezetett idáig.
Tíz évvel ezelőtt a magyarországi internetkapcsolatok átlagos sebessége másodpercenként 2-3 megabit (Mbps) környékén alakult, ma viszont ez a mutató már 14,8 Mbps. A közel 600 százalékos növekedés nem példa nélküli, de kifejezetten jó eredménynek tekinthető. Ma Magyarországon 94 százalék a szélessávú (vagyis 4 Mbps-t meghaladó) netkapcsolatok aránya, ami európai szinten is kifejezetten jónak mondható, különösen ha figyelembe vesszük, hogy 2007-ben ez a szám a 0,1 százalékot is alig érte el - írja közleményében a Vannet.
A szélessávot a közvélemény alapvetően az elmúlt években rohamosan gyarapodó optikai kábeles hálózatokkal azonosítja, amelyek valóban impozáns, Gbps (másodpercenként ezer megabit) nagyságrendű le- és feltöltési sebességet tesznek lehetővé. A terjedés valódi motorját azonban a telefonhálózaton keresztül elérhető, akár 100 Mbps sebességre is képes DSL technológiák és az akár négyszer gyorsabb kábelnetes hozzáférések jelentették.
- tudtuk meg Lengvárszky Szabolcs telekommunikációs szakértőtől, a Vannet ügyvezetőjétől.
Vannak azonban olyan megoldások is, amelyekkel kábelfektetés nélkül is elérhető a szélessávú net. A mobilnet mellett ilyen a műholdas internet is, amely elsősorban olyan területeken népszerű, ahol az egyéb szolgáltatások az infrastruktúra hiányosságai miatt nem érhetőek el.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
- mondta el a vezető. Fontos előrelépés volt az is, hogy a földi infrastruktúrát nem igénylő megoldásokkal ténylegesen 100%-os lett az ország internetes lefedettsége.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








