Az OTP Bank felhívta a figyelmet arra, hogy az ünnepi időszakban az adathalászok különösen aktívak.
Nagyjából tizedével nő az ingatlanpiaci forgalom az iskolakezdés idején, derül ki az egyik legnagyobb piaci ingatlanközvetítő statisztikáiból. Ősszel hagyományosan megnő az érdeklődés a lakások iránt, az élénkülés fokozottan érinti a felsőoktatási intézmények közelében fekvő ingatlanokat. Az egekbe szökő albérletárak új stratégia követésére kényszeríthetik a fiatalok családját, többen dönthetnek a vásárlás mellett. A piacban kisbefektetők is fantáziát látnak.
Az iskolakezdés kimutatható hatást gyakorol az ingatlanpiacra. Erről tanúskodik többek között, hogy ilyenkor megszaporodnak azok a hirdetések, amiben a felsőoktatási intézmények közelségére hívják fel a figyelmet az eladók, mondja Valkó Dávid, az OTP Ingatlanpont vezető elemzője. A rutinos eladók az egyetemi szemeszterek közeledtével hirdetik meg bérbeadásra, vagy értékesítésre szánt ingatlanjukat, hiszen a kora őszi hónapokban az egyetemisták új hulláma jelenik meg a piacon.
- mondja Valkó Dávid. Mivel a főváros népszerű diáknegyedeiben kb. másfélszeresére emelkedtek a bérleti díjak a korábbi évekhez viszonyítva, okkal merül fel sok szülőben, hogy inkább egy lakás megvásárlása mellett döntenek. Ráadásul az ingatlan társbérletként üzemeltetve ki tudja termelni a hiteltörlesztés, a vételár egy részét. A fővárosban az egyetemi városrészek (VIII., IX., XI., XII.) jó közlekedéssel rendelkeznek, de egy külsőbb kerületben található, alacsonyabb négyzetméterárral rendelkező lakás is ésszerű kompromisszumot jelenthet, ha tömegközlekedéssel 20 perc alatt elérhető az iskola.
Van egy további csoport is a piacon: az árak növekedése sok kisbefektető figyelmét is felkeltette, ők kiadási céllal vásárolnak ingatlant. Nekik azonban a szokásos költségek mellett, mint a vételár 4 százalékára rúgó illeték, és az ügyvédi költség (kb. a vételár 1 százaléka), egy extra tétellel is kalkulálniuk kell. A bérbeadásból származó nyereséget, hozamot csökkenti a bevétel után fizetendő adóteher. Ebben pont jövőre változnak a jogszabályok: kivezetik az eho-fizetést, a megtérítendő személyi jövedelemadó mértéke 15 százalék lesz.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








