Akadozik a napelemes inverterek kötelező adatszolgáltatási rendszerének bevezetése, amelyet júliustól terveznek elindítani.
A fogyasztói közösségek, társasházak többsége már igényelte a társasházaknak lakásonként járó 12 000 forintos juttatás jóváírását a fogyasztói közösség egyetemes szolgáltatónál vezetett földgázfolyószámláján. Még sok jogosult nem adta be kérelmét, azonban a kormányrendelet alapján 2018. május 31-ig továbbra is kérhetik a jóváírást az arra jogosult társasházak felhatalmazott képviselői az egyetemes szolgáltatótól.
A Nemzeti Közművek felhívja a társasházak figyelmét arra, hogy már kevesebb, mint három hétig igényelhetik a téli rezsicsökkentést. A kiterjesztett rendelet megjelenése óta eltelt több, mint egy hónapban már szép számmal jelentkeztek a társasházak, azonban az is látszik, hogy nem minden jogosult nyújtotta be az igényléshez szükséges kérelmet. A kormányrendelet alapján a Nemzeti Közművek fogyasztói közösségekben lévő önálló lakások földgázfogyasztói is mindannyian megkapják a hideg időjárás fogyasztásnövekedését ellensúlyozó téli rezsicsökkentés 12 000 forintos összegének jóváírását. Így a fogyasztói közösség egyetemes szolgáltatónál vezetett földgázfolyószámláján a korábban már megkapott jóváírás és a lakásonként járó 12 000 forintos összeg különbözete jelenik meg - írja közleményében a NKM Nemzeti Közművek Zrt.
A kormányrendeletnek megfelelően a Nemzeti Közművek már 2018. április 10-én elérhetővé tette a szükséges formanyomtatványt az ügyfélszolgálatain és a weboldalán. Az ezzel kapcsolatos teendőket a fogyasztói közösségek, társasházak felhatalmazott képviselője intézheti postai, illetve elektronikus úton vagy személyesen az ügyfélszolgálaton. A fogyasztói közösségek, társasházak képviseletre nem jogosult lakóinak, tulajdonosainak nincsen teendője, illetve nem is tudnak eljárni ez ügyben.
Az egyetemes szolgáltató a fogyasztói közösség kérelmét 15 munkanapon belül megvizsgálja, és ez alapján jóváírja a különbözetet. A fogyasztói közösség tájékoztató levelet kap a folyószámláján biztosított különbözet jóváírásáról. A részletes tudnivalókról minden érintett fogyasztói közösség tájékoztató levelet kapott, azonban a társaság honlapján minden részletes információ megtalálható.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








