Hamarosan itt a téli napforduló napja, kezdődhet a csillagászati tél.
Sok család kezdett házépítésbe az elmúlt időszakban, az adatok szerint folyamatosan nő a bejelentett és elkészülő családi otthonok száma - ismerteti hétfői számában a Magyar Idők.
A napilap cikke szerint nemcsak a nagyberuházások keretében épülő társasházfejlesztések vettek lendületet az elmúlt időszakban, hanem a családi házak is gombamód szaporodnak. Az ingatlanpiac idei élénküléséből a vidéki városok és községek is kivették a részüket. A kisebb településeken az építési telkek piacának alakulása alapján jobban nőtt az építési kedv, mint a nagyobb városokban - mondta a lap érdeklődésére Balogh László, az Ingatlan.com vezető gazdasági szakértője. Ennek okai között szerinte az is szerepet játszhat, hogy a kisebb településeken az alacsonyabb telekárak miatt sokkal többet érnek az állami támogatások egy családi ház felépítéséhez, mint a nagyvárosokban. Erre utalhat az is, hogy a használt házak árai a kisebb falvakban stagnáltak, a nagyobb városokban viszont csaknem 10 százalékkal emelkedtek egy év alatt.
A statisztikai hivatal első féléves adatai szerint az egy évvel korábbihoz képest a családi házak aránya 43-ról 46 százalékra emelkedett az összes új lakáson belül. Kiegyenlítődött a természetes személyek által épített lakások és a vállalkozások által építettek aránya is. Szintén az egylakásos lakóingatlanok számának növekedésére utal, hogy az új ingatlanok átlagos alapterülete nőtt, az év első felében 95 négyzetmétert tett ki. Az adatok szerint 2017 első hat hónapjában a kiadott engedélyek és a bejelentések alapján 6841 lakóépület építését tervezték. Ezek közül 5271 az egylakásos, azaz a családi ház. A tavalyi év első felében még valamivel kevesebb, 4849 családi otthon építése kezdődhetett el, de a csok és az egyszerű bejelentés bevezetése előtt, 2015 első fél évében mindössze 2437 - írja a Magyar Idők.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








