Ónos szitálás is lehet ma, a hőmérséklet nem növekszik érdemben az ország területének jelentps részén.
Az elmúlt öt évben közel négyszeresére nőtt azoknak a lakossági építtetőknek a száma, akik hajlandók megfizetni a környezetbarát építőanyagok árát. A jelentős növekedés oka, hogy zárult az olló: változott az emberek véleménye és az árak is elérhető közelségbe kerültek.
A Mapei Kft. idén júliusban 1100 lakossági építtető megkérdezésével megismételte környezetbarát építőanyagokról szóló online felmérését - írják közleményükben. Az emberek és az építőanyag piac is megváltozott az elmúlt öt évben. Ami nem változott, hogy mindenki (97 százalék) fontosnak tartja, hogy az általa felhasznált építőanyag környezetbarát legyen. Ugyan így egyöntetű (96 százalék) a megkérdezettek véleménye abban, hogy elméletben inkább választana környezetbarát terméket egy hagyományossal szemben.
Lakásfelújításhoz használd a Pénzcentrum kalkulátorát!
Azért a gyakorlat kicsit más. Bár hivatalos adat nincs, tapasztalataink szerint ma átlagosan 20-30 százalékkal magasabb a környezetbarát építőanyagok ára. Ezt a 20 százaléknál magasabb árat a megkérdezett építtetők 41 százaléka fizetne meg. Öt évvel ezelőtt még csak 11 százalék adta volna meg a környezetbarát építőanyagok árát. Igény akkor is lett volna rá, azonban lényegesen magasabb, 30-50 százalék között volt az árkülönbség.
Ám nem csak az árkülönbség mérséklődött, hanem egyre fontosabb szempont a környezetvédelem. Öt éve a megkérdezettek 36 százaléka lett volna hajlandó legalább 20 százalékkal többet áldozni környezetbarát anyagokra. Ma 41 százalék, ami kismértékű, 5 százalékos emelkedést mutat. Nem változott, 15 százalék azoknak az aránya, akik nem, vagy alig adnának többet környezetbarát építőanyagért.
"Ez egy kedvező folyamat. A környezetvédelem felértékelődésével érezhetően nő a környezetbarát építőanyagok iránt kereslet, amire egyre több gyártó reagál. Ha a trend ilyen ütemben fokozódik, öt év múlva általánossá válik a környezetbarát építőanyagok használata" - mondta Markovich Béla a Mapei Kft. ügyvezetője
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








