Az Otthon Start program elindulása látványosan felhajtotta az ingatlanárakat, miközben a kevésbé ismert alternatív ingatlanpiacon továbbra is komoly árkülönbségek maradtak.
Az ingatlanok energetikai felújításakor legtöbben a nyílászárók cseréjére vagy a homlokzat hőszigetelésére gondolnak. Az egyre elterjedtebb okoseszközökből szakszerűen kiépített rendszer szintén jelentős költségmegtakarítást eredményez. Noha a beruházás egyszeri költsége több millió forint lehet, jó hír, hogy állami támogatásban részesülhet, aki belevág a korszerűsítésbe.
A KSH 10 évet felölelő lakáskutatásából kiderült, hogy az ingatlantulajdonosok 32 százaléka a nyílászárók cseréjét tartaná időszerűnek lakásában, 38 százalékuk pedig a külső homlokzat szigetelését végezné el elsőként. A hűtési, fűtési energia csökkentéséhez elengedhetetlen, hogy a beltérben megteremtett hőmérséklet ne szökjön ki a lakásból, e nélkül szinte minden más energetikai korszerűsítés értelmét veszti. A lakástulajdonosok nagy hányada, ha teheti ezért ezeket a fejlesztéseket végzi el elsőként, az ingatlanállomány egynegyedén már az ajtókat és ablakokat le is cserélték az utóbbi évtizedben.
A hosszú távú spórolásra azonban más lehetőségek is rendelkezésre állnak. Az okosotthon olyan különböző technikai megoldások együttese, amelyek egymással összehangolva lehetővé teszik a lakásban működő berendezések központi irányítását. Ezek közé tartoznak a különböző hűtő- és fűtő rendszerek, árnyékolástechnikai megoldások, szórakoztatóelektronikai eszközök, biztonsági megoldások és világítástechnikai berendezések is.

Az elmúlt években egyre többen szeretnének okoseszközöket beépíteni lakásukba. "A legtöbbször előre programozható termosztátot, mozgásérzékelős világítóberendezéseket, termosztatikus radiátorszelepeket építettnek be, amelyekkel már önmagában is elérhető kisebb energia megtakarítás. A leghatásosabb megoldások azonban az összetett rendszerek, amelyek a hűtő-fűtő berendezéseket, lámpákat, sőt a redőnyöket is központilag, intelligensen vezérlik. A legmodernebb rendszerek már akár távolról, egy okostelefonnal is irányíthatóak. A kisebb különálló berendezések tíz-, vagy százezres tételt jelentenek, de egy komoly, mindenre kiterjedő átalakítás több millió forintba kerül" - mondta el Felföldi Viktor, a Magyar Épületgépész Kft. munkatársa.
Egy korábbi kutatásból kiderült, hogy a lakosság kétharmada szívesen lakna okosotthonban. A lakáskorszerűsítés legnagyobb gátjának 84 százalékuk a pénzhiányt tekinti. Az ilyen típusú fejlesztések finanszírozására létezik azonban állami támogatású eszköz is: lakástakarék szerződéssel az 1,4 millió forintos beruházásból több mint 300 ezer forintot az állam fedez - mondja Köntös Péter. Az OTP Lakástakarék vezérigazgató-helyettese szerint az otthon "felokosításával" a nyilvánvaló energia megtakarításon kívül a komfortérzet is megnő, az ingatlan piaci értékéről nem is beszélve.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








