Az év végi időszakban szűkített nyitvatartással és korlátozott ügyintézési lehetőséggel működnek a kormányablakok és kormányhivatalok.
Gazdaságilag és emocionálisan is túlterhelik magukat a szülők - derül ki egy friss kutatásból. Sokan mondanak le nyaralásról, lakásfelújításról azért, hogy gyerekeiket megfelelő körülmények között tudják beiskoláztatni.
Szeptemberben megkezdődött az iskola szezon, ám a már jól ismert gazdasági nyomás mellett egyre több szülőnek kell szembesülnie emocionális elgyötörtséggel is - derül ki egy friss, brit kutatásból. A megkérdezettek kétharmada szorong és 23 százalékuk állandó kimerültségre panaszkodik. Sokan harcot vívnak saját gyerekeikkel, hogy rávegyék őket a délutáni vagy hétvégi tanulásra. Ez pedig
Az érzelmi kimerültség persze szorosan összefügg az anyagi helyzettel. A szülőknek ugyanis rengeteg téren helyt kell állniuk azért, hogy a legjobb lehetőséget biztosíthassák gyermekeik számára. Vannak, akik magánoktatókat fogadnak azért, hogy növelni tudják gyerekeik esélyeit a kiszemelt középiskolába vagy egyetemre való bejutás kapcsán.
Sokan költenek plusz pénzt különórák és sporttevékenységek finanszírozására, és sokan vannak azok is, akik kisebb lakást vagy házat bérelnek a költségek csökkentése érdekében, valamint seregnyien mondanak le a jól megérdemelt pihenésről és vetik el teljesen egészében a nyaralás gondolatát. Szomorú adat, de kilencből egy szülőpáros anyagi okokra hivatkozva teljesen búcsút int a további gyermekvállalás lehetőségétől is.
Látható, hogy a felmerülő költségek rendkívül jelentősek, így azok könnyedén szétfeszíthetik a családi kassza kereteit. Ezért négy szülőpárosból egy hitelkártyával finanszírozza többlet kiadásait, mások teljes megtakarításaikat fordítják erre a célra és vannak olyanok is, akik családtagjaiktól kérnek segítséget a nehéz időkben - áll a brit felmérésben.
A helyzet itthon sem könnyű, korábban beszámoltunk arról, hogy mennyire magas költségekkel jár a gyerekek beiskoláztatása és különórára járatása. A felmerülő költségek persze nem jelentik automatikusan, hogy azokat hitelből kell finanszírozni, de az MNB legfrissebb adatai szerint az iskolakezdés előtt igencsak megnő Magyarországon a személyi kölcsönök felvételének száma.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Nagyon fontos ilyenkor, hogy a lehető legkedvezőbb hitelkonstrukciót válasszuk, hiszen akár tízezreket is spórolhatunk a teljes futamidő alatt. A Pénzcentrum Kalkulátorával könnyen kiszámolhatod, hogy melyik számodra a legkedvezőbb ajánlat. A személyi kölcsönök mellett, a kutatással összhangban megnéztük mik azok a hitelkártya lehetőségek, amik szintén segítségedre lehetnek.
Ha például 200 ezer forint személyi kölcsönt szeretnénk felvenni 3 éves futamidőre, kezdeti költség nélkül akkor választhatjuk az OTP Bank, Akciós OTP Személyi kölcsön néven futó hitelét, havi 7431 forintos törlesztéssel (THM: 21,90%), vagy a Budapest Bank,Budapest Bank Expressz Hitelét 7697 forintos havi törlesztéssel (THM: 24,83%). Szóba jöhet még a Cofidis, Cofidis Megújuló Hitele havi 6553 forintért (THM: 24,21%), azonban itt a kamatozás nem fix.
A hitelkártyák közül is többféle lehetőség közül választhatsz. Az OTP Bank MasterCard Bonus Hitelkártyájának első éves díja 0 forint, és 10 000 forintos belépési bónusz jár hozzá (THM: 38,30%). A Cetelem Klubkártya első éves díja 2990 forint és 1 százalék visszatérítést ajánl a vásárlásokból (THM: 38,01%). Választhatod még az Erste Bank Max Hitelkártyáját, aminek első éves díja 5490 forint és 5000 forintos Erste Forint összegű csatlakozási bónuszt ajánl (THM: 39,40%), vagy dönthetsz a CIB Café Hitelkártyája mellett, aminek első éves díja 0 forint (THM: 37,15%).
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








