Mik a GYED és a GYED extra feltételei, mennyi a GYED összege 2026-ban? Mikortól jár GYED szja mentesség és hogyan történik a GYED számítása a...
Gyerek és saját lakás öt éven belül - erre vágynak a magyar fiatalok egy friss kutatás szerint.
A 25-35 éves korosztály több mint fele szeretne gyereket öt éven belül, és szinte mindenki saját tulajdonú lakásában szeretné berendezni az első babaszobát - derül ki a Fundamenta országos kutatásából. Az első vágyott családi fészek biztonságos, jó levegőjű és megfelelő infrastruktúrájú környéken található, természetesen külön gyermekszobával. A szakértő szerint azért érdemes korán elkezdeni a lakáscélú megtakarítást, hogy már a baba érkezése előtt, időben rendelkezésre álljon az otthonteremtésre félretett, állami támogatással kiegészített összeg.
Sokat hallani arról, hogy a 30-as évek elejére tolódik az első gyermekvállalás időpontja, amelyet a Fundamenta családtervezéssel kapcsolatos kutatásának eredményei is alátámasztanak. A 25-35 év közöttiek körében végzett országos reprezentatív kutatásból kiderül, hogy a többség a harmincas éveinek elejére tervezi első gyermeke megszületését. A 26-27 évesek 10 éven belül, a 29-30 évesek pedig 1-3 éven belül látják reálisnak a gyermekvállalás kérdését.
Családalapítás szempontjából a három legfontosabb kritérium lakásvásárláskor a biztonságos környék (94%), az egészséges levegő (91%), és a jó infrastruktúra (87%). A válaszadók 86 százaléka örülne olyan otthonnak, ahol biztosítani tudja gyermekének a külön szobát és sokan tartják fontosnak a jó közlekedést is (83%).
A saját lakás megteremtését a megkérdezettek legnagyobb arányban lakáscélú megtakarításból és hitelből látják reálisnak, de sokan bíznak a családi segítségben is. A Fundamenta szakértője szerint érdemes előre gondolkozni, és időben félretenni az otthonteremtésre, hogy rendelkezésre álljon a megtakarított összeg, amikor aktuálissá válik a gyerekkérdés. Az időben elindított, állami támogatással kiegészített lakástakarékkal és fix kamatozású lakáshitellel megteremthető a lakásvásárláshoz szükséges összeg, így az ötéves tervbe a babavárás mellett valóban beleférhet az otthonteremtés is.
Mit ünneplünk karácsonykor és szenteste? Ez a karácsony szó jelentése, a karácsonyfa állítás eredete
A karácsonyfa-állítás a 17. századtól német területekről terjedt el.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








