Az Otthon Start program elindulása látványosan felhajtotta az ingatlanárakat, miközben a kevésbé ismert alternatív ingatlanpiacon továbbra is komoly árkülönbségek maradtak.
A közép-európaiak döntő többsége, 70 százaléka, a visegrádi országok (V4) lakosainak pedig még ennél is nagyobb aránya, 74 százaléka tartja családbarátnak országát - derül ki a Nézőpont Intézet 11 közép-európai országban készített közvélemény-kutatásából.
Az intézet pénteken az MTI-hez eljuttatott közleménye szerint a hozzávetőleg 84 milliós közép-európai felnőtt lakosságból 60 millióan tartják családbarátnak az országukat, a visegrádiak 51 milliós felnőtt lakosságából pedig 39 millióan. A tizenegy közép-európai országban átlagosan mindössze 28 százalék mondta azt, hogy nem tekinti családbarátnak az országát, míg a visegrádiak körében még ennél is öt százalékponttal kevesebben, 23 százaléknyian - olvasható a közleményben.
A Nézőpont Intézet szerint a V4-országok mindegyikében növekedett valamilyen formában a családok számára juttatott támogatások összege, így nem meglepő ez az eredmény. Lengyelországban 2016 óta a második és minden további 18 éven aluli gyermek után havi 500 zlotys, mintegy 38 ezer forintos támogatás jár, ez is közrejátszhat abban, hogy a lengyelek 77 százaléka szerint családbarát országban élnek és csupán 18 százalékuk szerint nem.
A családi pótlékot közel másfélszeresére növelő Csehországban a megkérdezettek 74 százaléka, a számos családbarát intézkedést (adókedvezmény növelése, ingyen ebéd az óvodásoknak és iskolásoknak, szülési szabadság és támogatás kiterjesztése mindkét szülőre) bevezető Szlovákiában pedig 72 százaléka mondta azt, hogy családbarát országként tekint hazájára. Megjegyezték: a visegrádi és a közép-európai országok előtt is van azonban még tér a fejlődésre, ugyanis Ausztriában ugyanerre a kérdésre 86 százaléknyian feleltek úgy, hogy országukat családbarátnak gondolják és mindössze minden tizedik osztrák mondta azt, hogy ez nincs így.
A Nézőpont Intézet közvélemény-kutatása 2019. május 27. és június 7. között készült a közép-európai régióban. Az Ausztriában, Magyarországon, Szlovákiában, Csehországban, Lengyelországban, Ausztriában, Szlovéniában, Horvátországban, Romániában, Bulgáriában és Szerbiában végzett kutatás egyenként 500-500, összesen 5500 fő megkérdezésével zajlott. A minta reprezentatív az adott ország társadalma szerint a 18 évesnél idősebb lakosságra nem, kor, régió, településtípus és iskolai végzettség szerint.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








