Idén az ingatlanpiacot a főváros és a vidék közötti különbségek növekedése, valamint az Otthon Start Program hatására erősen átalakuló vevői és eladói motivációk jellemezték.
A család mindennapos pénzügyi döntéshozatalában a nőknek jut kiemelt szerep, azonban ha lakás, autó vagy szórakoztató elektronikai eszköz vásárlására kerül sor, akkor a férfiak mondják ki a végső szót. De mi a helyzet, ha a felek teljesen eltérő kultúrából érkeznek, és egészen egyszerűen nem tudnak megállapodni még a legalapvetőbb pénzügyi kérdésekben sem?
Nagyon sok sztereotípia övezi a férfi és női pénzkezelési szokásokat, mely szerint a nő költekezik, ha rossz a kedve, a férfi pedig utál vásárolni. A Statista felmérése szerint ez épp fordítva van: ugyanis a férfiak többször döntenek ösztönösen és gyorsan, míg a nők körüljárják a kérdést és a legjobb ajánlat mellett teszik le a voksukat.
Egy nemzetközi kutatás eredményei szerint a napi bevásárlásokat inkább a nők intézik, a nagyobb horderejű dolgokban, mint az autó, az ingatlan vagy épp biztosítási és pénzügyi szolgáltatások, inkább a férfiak döntenek, ugyanakkor a nők szerepe egyre erősebb a pénzügyek terén - derült ki a K&H kegy korábbi közleményéből.
Feloldhatatlanok az ellentétek
Ha fennáll ez az egyensúly, akkor nagy baj nem lehet, de kíváncsiak voltunk, vajon egy parancsolaton belül hogyan lehet kezelni azt a helyzetet, ha a partnerek teljesen más pénzügyi kultúrából érkeztek, és másképp költenek, illetve érdemes-e közös bankszámlát nyitni ilyen esetben.
-válaszolta a Pénzcentrum kérdésére Hal Melinda, pszichológus közgazdász, a Semmelweis Egyetem, Egészségtudományi Kar oktató-kutatója.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A bizalom, a kapcsolat dinamikája, állapota, a jövedelmi és vagyoni helyzet, a pénzhez, mint fizetőeszközhöz fűződő viszony mindkét fél esetében lényeges tényező. A párkapcsolatban élők számára elfogadható keretek korai lefektetése fontos pénzügyi téren is.
Jó hír, hogy a pénzhez, bevételekhez, kiadásokhoz fűződő hozzáállás változtatható, ebben sokat segíthetnek egymásnak is! A változás elsősorban a tiszta, érzésekkel, érzelmekkel teli, nyílt, empátiát kifejező kommunikációban rejlik. Sok kapcsolatban, családban okoz konfliktust a pénz eltérő kezelése, pár - családterapeuta kollégáink tudnak segíteni a feszültség enyhítésében - összegzi Hal Melinda.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








