Budapest turisztikai vonzerejét elsősorban a város épített öröksége, kulturális kínálata és gasztronómiája határozza meg, nem pedig a prémium kategóriás üzletek száma.
Az elmúlt hónapokban folyamatosan növekedett az eladó nagyméretű - 150-250 négyzetméteres - családi házak száma a piacon, egyre többen szeretnének túladni nagy ingatlanukon - derül ki az Otthontérkép.hu legfrissebb elemzéséből.
Az összegzés szerint az átlagos kínálati négyzetméterár 222 ezer forint, amit akkor lehet jelentősen meghaladni, ha komplex korszerűsítésen esett át az épület. A jelenleg piacon lévő, 150-250 négyzetméter alapterületű, új családi házak túlnyomó része, 83 százaléka, 4, 5 és 6 szobás. A vizsgált otthonok csupán 8 százaléka a három vagy kétszobás ingatlan.
A nagyobb családi házak fele (46 százalék) található Budapesten és a megyeszékhelyeken. Itt átlagosan 264 ezer forintos négyzetméterárral lehet kalkulálni. A városokban a 150-250 négyzetméteres családi otthonok 36 százaléka található, míg a községekben 19 százaléka. Előbbi esetben közepes, 202 ezer forintos négyzetméteráron, utóbbi esetben 165 ezer forintos négyzetméteráron lehet ingatlant vásárolni.
A Bankmonitor arra hívta fel a figyelmet arra, hogy egy 200-300 négyzetméteres ház jelenlegi ára fekvéstől függően 50-200 millió között ingadozhat, így valószínű, hogy még több tízmillió forintos hitel van a házon. A nagyméretű családi otthonok állapota meglehetősen változatos, 37 százalékuk közepes kondíciókkal bír, több mint 60 százalékuk pedig jó, felújított vagy újszerű.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Négyzetméteráruk követi állapotukat, míg az új építésű 150-250 négyzetméteres házakat átlagosan 301 ezer forintos négyzetméteráron lehet megvásárolni, addig a felújítottat 227 ezer forintos, a közepes állapotút pedig 174 ezer forintos négyzetméteráron - tartalmazza az összegzés.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








