Az év végi időszakban szűkített nyitvatartással és korlátozott ügyintézési lehetőséggel működnek a kormányablakok és kormányhivatalok.
Az ágyneművásárlásra az emberek nagy része nem fordít különösebb gondot, pedig a tudatosság ezen a téren nagyban javíthatja az alvás minőségét. A téli időszakban ráadásul nagyon nem mindegy, hogy milyen anyagú és töltetű darabokat választunk. Mindez persze különböző árkategóriákat is kijelöl, de tényleg érdemes pont a paplanon vagy a párnán spórolni? Segítünk, hogy mi alapján válassz.
Nagyanyáink még csak tollpárnákat és -paplanokat választhattak, mára azonban lényegesen nagyobb kínálatból - számtalan méret, forma, kialakítás és töltet közül - válogathatnak a vásárlók. Mint minden terméknél, itt is megvannak a tudatos vásárlás alapszabályai, a tél közeledtével pedig aktuálissá válik a kérdés: milyen ágyneműt szerezzünk be a hűvösebb hónapokra? Szakértőket kértünk meg, hogy segítsenek eligazodni a bőséges paplan- és párnaválasztékban.
Ezekre érdemes figyelni
A magyar lakosság általában szettekben vásárol ágyneműt, és nagyon ritka, hogy külön-külön termékekből állítanak össze egy garnitúrát.
- tudta meg a Pénzcentrum a KIKA bútorlánc szakértőitől, akik szerint a paplanválasztásnál a következő szempontokat érdemes megfontolni:
- Milyen a hőérzetünk?
- Milyen a szoba hőmérséklete?
- Van-e bármilyen allergiánk?
- Fontos-e számunkra a természetesség?
- Milyen árban gondolkodunk?
Az elterjedtnek számító poliészter töltet nem természetes, viszont jól mosható, könnyen szárítható, míg légáteresztő és nedvességfelvevő képessége gyengébb. Az utóbbi években több újdonság jelent meg a piacon: a bambusz / tencel például, amely 100 százalékban természetes, puha, jól szellőző, környezetbarát anyag. Szintén újabb fejlesztés az aloe vera kivonatot tartalmazó töltet, amely rengeteg, az emberi szervezet számára hasznos alkotóelemet tartalmaz, ezeknek a nyugtató, immunrendszer erősítő hatása pedig alvás közben érvényesül. De melyiket válasszuk télre?
Négy évszakra négy paplan?
Télre a nehezebb töltetű paplanok és párnák ajánlottak.
A bútorlánc is készül a télre, szeptember 9-10-én a családi hétvége keretein belül pedig minden termékre, így az ágyneműkre és az ágyneműhuzatokra is 13% kedvezmény jár.
A szegedi Naturtex Kft. tapasztalata szerint a vásárlók figyelnek arra, hogy télen vastagabb, nyáron vékonyabb paplannal takarózzanak.
- mondta a Pénzcentrumnak Gémes Grácia, a cég szakértője.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
Alapanyag szempontjából a téli hónapokban többféle lehetőség adott: különösen népszerű a toll, a félpehely és a pehely töltet, amelyek a lehető legmagasabb "fűtőértékkel", bírnak. Létezik még pamut-szatén ágyneműhuzat is, a Naturtexnél szortiment nagy részét ezek alkotják: drágábbak, mint a sima pamut vagy mikroszálas termékek, de minőségben és kényelemben sokkal jobbak.
- tette hozzá a szakértő.
A párna kiválasztásánál kevésbé jellemző, hogy a vásárlók figyelnék az évszakokat, ehelyett addig használják, amíg az nem lesz túl lapos és/vagy eldeformálódott, utána jöhet a csere. Gyakorlatilag csak azt kell eldöntenünk, hogy magasan vagy alacsonyan szeretnénk-e aludni, milyen pozícióban alszunk, illetve milyen méretű párnát szeretnénk. A pamut a legelterjedtebb, hiszen praktikus, könnyen mosható, remek nedvességfelvevő és jól szellőző anyag.
De mit húzzunk rá?
Ha ágyneműhuzatokról van szó, akkor leginkább az ár és talán még a minta dönt a magyar vásárlók nagy részénél, de főleg előbbi számít.
Azok, akik kevésbé figyelnek az évszak szerinti huzat választásra, jellemzően inkább az élénkebb színeket vásárolják a sötétebb-hűvösebb napokra is.
A huzat alapanyaga lehet 100 százalék pamut, pamut-műszál és mikroszálas poliészter. A pamut ágyneműhuzatoknak vannak a legkedvezőbb tulajdonságai, míg a mikroszálas poliészterből készült ágyneműhuzatok esetében az alvásérzet a pamuttal megegyező, de tilos vasalni, mert ettől könnyen sima műszálas ágynemű válik belőle, amit jobb, ha kerülünk, mert könnyű megizzadni alatta.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








