Az egyik magyarázat szerint a kriptokultúra nem volt hajlandó felnőni, és ez távol tartja a potenciális befektetőket.
A hőszigetek lakossága szenved, és a helyzetük várhatóan egyre súlyosabb lesz az évek múltával. A forróság hosszú távon nemcsak egészségügyi állapotukat befolyásolja, de ingatlanjaikra is veszélyt jelent. Helyzetük jobbra fordításához az állam is biztosítja anyagi támogatását.
Az egyre növekvő városokban a zöldövezetek csökkenésével már az 1800-as évek óta léteznek olyan területek, ahol a hőmérséklet nyáron tartósan megnövekszik. A burkolt felületek a napsütés hatására sokkal jobban felmelegednek, mint a természetes társaik. Ráadásul a gondot tetézi, hogy az éjszaka folyamán kibocsájtják magukból a bezárt hőt, így nem hagynak lehetőséget a terek visszahűlésére. Ez a jelenség hozza a létre a hőszigeteket.
Klímaberendezés, árnyékolás vagy hőszigetelés?
A terek, lakások hűtésére több lehetőség is adódik. Az egyik a klímaberendezések használata. Piaci statisztikák szerint az idehaza értékesített eszközök kétharmada 2-3 kW, egyharmada 5-7 kW teljesítményű. Utóbbiak ára 3-400 ezer forint, erre jön még a beszerelési költség, valamint az üzemeltetés nem elhanyagolható mértékű kiadása. Akár az ötödével is magasabb lehet a háztartás energiafogyasztása a klíma miatt - szakértők szerint négyszer annyi energia kell egy lakás hűtéséhez, mint a fűtéséhez -, ami mellett a karbantartásra, tisztításra is költeni kell. A szén-dioxid-kibocsátást is növelő megoldás ráadásul erősen melegíti a környezetét, ezzel növelve a hősziget hatását.
A mediterrán országok vastag, meszelt falú, pergolás-spalettás házai nem véletlenül képezik részét a látképnek. A helyi népi építészetben számtalan példa akad a szigeteletlen fa és a nehézszerkezet kombinálására, az ott élők évezredek óta ezekkel a megoldásokkal védekeznek a nyári hőség ellen.
A hőszigetek jelenlegi lakosai számára a legjobb megoldás az árnyékolás és a szellőztetés, hiszen a meleg a nagy üvegfelületeken keresztül támad leginkább. A vastag falak mellett segítséget jelenthet a korszerű hőszigetelés is, mely az épület-korszerűsítési munkálatok között is az egyik legnépszerűbb forma, mondja az OTP Lakástakarék vezérigazgató-helyettese. Köntös Péter szerint a legtöbben a téli hideg beállta előtt gondolnak csak hőszigetelési munkálatokra, de a klímaváltozás okán erősödő nyári felmelegedések miatt egyre gyakoribb, hogy a forróság ösztönzi a tulajdonosokat a lakástakarék ilyen célú felhasználására. És bár elsősorban ebben a kellemes téli-nyári hőérzet a legvonzóbb tényező, de a korszerűsítők hamar megérzik a kedvezőbb fenntartási költségeket, és a szigetelés okozta értéknövekedés kedvező hatásait is. Mivel a szigetelés egyszeri költsége nagyobb beruházást jelent, érdemes előtakarékoskodni rá, amihez tíz év alatt akár 720 ezer forint állami támogatás is járhat, mondta el a szakértő.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Hasonlítsd össze a lakástakarékok ajánlatait a Pénzcentrum kalkulátorával: KATTINTS IDE.
A hőszigeteken belül átlagosan 1-3 fokkal van melegebb, mint a zöldövezetekben, de ez nagyvárosokban 6-8 fokra is felmehet. A betonnal, aszfalttal, bitumennel fedett terek, és a cseréppel fedett tetők jelentik a legnagyobb terhet a városi környezet számára. A parkok jelentik az ellenpólust, véli Ongjerth Richárd, a Magyar Urbanisztikai Tudásközpont vezető tanácsadója, aki szerint már az is sokat segíthet, ha több fát ültetünk a lakóövezetekben, de jó megoldás lenne a lapos tetős házak tetejének lehető legegyszerűbb zöldesítése, vagy ha a nagyvállalatok bezöldítenék telephelyeiken az épületek tetejét, ahogyan azt egyes kereskedelmi cégek már el is kezdték.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








