A Pénzcentrum év végi boldogságkutatásának apropóján vizsgáljuk, hogyan vált az önismeret és a pszichológia sokak számára az „új vallássá”.
Egy friss felmérés szerint az emberek 20 százaléka vásárol heti rendszerességgel valamit otthonába. A kutatásban az otthonban fellelhető tárgyakhoz való viszonyulást, a rendetlenséget és a tárolási szokásokat mérték fel a 18 és 65 év közötti aktív magyar lakosság körében.
Az IKEA felméréséből kiderül, világszerte az emberek 20 százaléka vásárol heti rendszerességgel valamit otthonába. A lakberendezési vállalat legfrissebb, reprezentatív kutatásában az otthonban fellelhető tárgyakhoz való viszonyulást, a rendetlenséget és a tárolási szokásokat mérte fel a 18 és 65 év közötti aktív magyar lakosság körében.
Az otthon rengeteg tárgyat rejt: könyveket, képeket, személyes emlékeket és tárgyakat, dekorációt, elektronika eszközöket, melyekkel azért veszik körül magukat az emberek, hogy jobban érezzék magukat tőlük otthonukban. Ezeknek a tárgyaknak a többsége abban segíti az embereket, hogy hobbijuknak, kedvenc kikapcsolódásunknak hódoljanak. Olyan tárgyak ezek, amik lehetővé teszik, hogy az emberek olyan dolgokat csináljanak otthonukban, amiket valóban szeretnek és jól érzik tőlük magukat.
Minimalisták és gyűjtögetők országa
A felmérésből kiderül, hogy a magyarok vegyes érzelmekkel viszonyulnak az otthonukban fellelhető tárgyakhoz. A megkérdezettek 32 százaléka igyekszik minél kevesebb személyes holmit tárolni, míg a válaszadók másik harmada szívesen gyűjtögeti a tárgyiasult emlékeit és ezeket büszkén, jól látható helyen helyezi el otthonában, hogy mindig szem előtt legyenek.
Rendszertelen rendezettség
A magyar háztartások 39 százalékában nincs elég hely a személyes tárgyak tárolására, amitől a lakók bevallottan rendezetlennek, kupisnak érzik otthonukat, ami frusztrálja őket. A rendetlenség gyakori oka, hogy nem minden holminak van helye az otthonukban. A megkérdezetteknek legtöbbször az elektronikai eszközök töltőinek tárolásával gyűlik meg a baja, vagy a különböző kábeleket nem tudja hová tenni/rejteni, sokan a katalógusoknak, prospektusoknak nem találnak fix helyet otthon.
Minden magyar háztartásban van legalább egy kupifiók vagy lomos doboz, amelyeket előszeretettel használnak a fenti tárgyak tárolására. A megkérdezettek 62 százaléka szerint, ha több hely jutna tárolásra, az otthon tisztább, rendezettebb lenne, 57 százalékuk pedig úgy vélekedik, hogy ha mindennek meglenne a helye a lakásban, akkor könnyebb lehetne a takarítás is.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Tárgyak és a rumli
A helyhiányból adódó frusztráltság gyakran negatív érzelmeket visz az otthon meghittségébe. A megkérdezettek 55 százaléka elviselhetetlennek tartja, ha nem talál helyet egy-egy keresetlen holmi eltűntetésére, 69 százalék számára pedig kifejezetten zavaró, hogyha az átláthatatlan mennyiségű tárgy között nem találja meg a keresettet.
Az én otthonom a te otthonod
Vendéglátó nemzet a magyar, amit rendkívül komolyan vesznek a megkérdezettek, és míg a vendégekkel szemben alig várnak el valamit a vendégvárók - bár egy üveg bornak mindig örülnek -, magukkal szemben komoly elvárásokat támasztanak. A megkérdezettek 77 százaléka azonnal takarításba kezd, ha váratlan vendég érkezik. A magyarok mindig a legjobbat szeretnék mutatni: a megkérdezettek napi szinten nemcsak a kényelem megteremtésért, hanem azért is takarítanak, hátha váratlanul beugrik valaki otthonukba.
A magyarok legkevésbé a baráti látogatások alkalmával szégyenlősek, vagy ha kisgyermekes családot látnak vendégül. Ezekben az esetekben a napi rendetlenség még elfogadott, de a kosz már nem. Ha a család, közeli hozzátartozók jönnek látogatóba, akkor sokkal szigorúbbak magukhoz a vendéglátók, ekkor a kisebb rendetlenség sem megengedett.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








