Hamarosan itt a téli napforduló napja, kezdődhet a csillagászati tél.
A múlt héten beköszöntött a 30 fokos meleg, amit a legtöbben már csak klímával tudnak elviselni. Most azonban több hetet, de akár egy hónapot is várni kell a beszerelésre a súlyos szakemberhiány miatt. Szerencsére vannak a légkondit jól helyettesítő megoldások, amelyekkel hasonló eredmény érhető el, ráadásul jóval olcsóbban. A KIKA lakberendezési láncnál ráadásul kedvezményesen szerezhetjük be ezeket a június 9-10-ei hétvégén, amikor minden termékre 13% kedvezmény jár.
Május utolsó napjaiban már elérte a hőmérséklet a 30 fokot, júniustól pedig folyamatosan melegszik majd az idő. Valószínűleg nincs messze a 30-35 fokos, igazi nyári kánikula sem, amikor az emberek a légkondicionált helyiségekben érzik igazán jól magukat. Más módja is van azonban a forróság elleni védekezésnek, amelyek hatékonyak és megfizethetőek, ráadásul szakemberre sincs szükség az elhelyezésükhöz.
Egyre izzasztóbb a szakemberhiány
Gyorsan kell cselekednie annak, aki már idén nyáron klimatizált lakásban szeretne tartózkodni, ugyanis nagyon nehéz megfelelő szakembert találni, a várakozási idő pedig egyre hosszabb. Jelenleg 2-3 hetet kell várni egy készülék felszerelésére, júniustól azonban, amikor még többen szeretnének majd klímát, a várakozási idő ennél több is lehet.
Azt is érdemes figyelembe venni, hogy jelentős kiadás elé néz az, aki egy klíma beszerzését tervezi. A legnagyobb kiadást természetesen maga a készülék jelenti, aminek az ára széles skálán mozog, 100 ezer forinttól a többszázezer forintos csúcsmodellekig. A készülék telepítése pedig általában 60-80 ezer forint, vagyis egy klíma felszerelése valahol 200 ezer forintnál kezdődik, de az összeg jelentősen növekedhet az igényektől és a lehetőségektől függően. Ez már egy akkora tétel, amely jelentősen megterhelheti a családi kasszát, ezért sem árt tisztában lenni azzal, hogy milyen más lehetőségek vannak.
Három szuper megoldás légkondi helyett
Klíma nélkül nehéz elviselni a 30 fok feletti hőmérsékletet, ha az ember nem tesz meg mindet azért, hogy hűvösen tartsa az otthonát. Vannak megoldások, amelyekkel hasonló eredményt érhetünk el, mint a légkondival, ráadásul sokkal barátságosabb áron. Mutatunk néhány ilyet a KIKA lakberendezési lánc kínálatából.
1) Fényzáró függönyök
Az egyik legegyszerűbb és legolcsóbb hűtési módszer az úgynevezett fényzáró (black-out) függöny, vagyis a tökéletesen fényvisszaverő sötétítő függöny használata. Fényzáró képességüket a fekete szálak adják, amelyek csaknem tökéletes, 98-99%-os fényzárást biztosítanak. A KIKA üzleteiben széles szín- és méretválasztékban kaphatunk készfüggönyöket, illetve egyedi, rendelésre elérhető, folyóméterben vásárolható, szintén rengeteg színben és mintával választható black-out függönyöket is. A készfüggönyök közül a Wave és az Eclispe függönyök, a rendelhetőek közül a Bastia, Perth és Pittsburgh függönyök remek megoldást jelentenek.

2) Thermo anyaggal bevont rolók
A rolók között is van olyan fajta, ami a szokásosnál erősebb fényzárást ad, ezek Thermo Mini néven találhatók meg. Ezeknek a kifelé néző oldala alumínium színű thermo anyaggal van bevonva, így nemcsak a fényt, de a hőt is kizárják.
3) Csúcsventilátorok
A forró nyári napokon természetesen a ventilátorok is nélkülözhetetlenek: ezekből évről évre egyre nagyobb a választék, a legkorszerűbbek már nemcsak a levegőt keverik, hanem párásítanak vagy hűtenek is. A KIKA kínálatában a 5 990 forintért kapható asztalitól, a 16 990 forintos álló változaton át, a 37 900 forintért megvásárolható párásító ventilátorig terjedően nagyon széles a skála.

Mikor érdemes bevásárolni?
Bőven tud miből válogatni az, aki a hétvégi forróságban szánja rá magát arra, hogy keressen valami hűsítő megoldást. Nemcsak a választék széles: a különböző kedvezményeknek köszönhetően jó áron lehet most hozzájutni ezekhez az eszközökhöz. A KIKA üzleteiben a június 9-10-én minden termékre 13% kedvezmény jár, így különösen kedvező áron szerezhetők be a fenti árnyékolás kategóriájú termékek, köztük a fényvisszaverő függönyök és a rolók. Ezek mellett a bútorlánc kínálatában kerti garnitúrák, szettek és kiegészítők széles választéka érhető el, amelyek között szintén érdemes körülnézni annak, aki éppen otthona nyáriasításán gondolkodik.
(x)
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








