Jelentős változást hozott a megtakarítási döntésekben a globális gazdasági válság. Egy öngondoskodással foglalkozó kutatás rámutatott, hogy a hozam és kockázat, mint elsődleges mérlegelési szempontok helyett az értékállóság és az egyszerűség kerültek előtérbe.
Az OTP Bank - BellResearch kutatásban megkérdezettek 86 százalékát befolyásolja valamilyen mértékben megtakarítási döntéseiben, hogy a félretett összeg ne veszítsen értékből. Az egyszerűséget a válaszadók 83 százaléka jelölte meg a megtakarítási termékek közti választás szempontjaként. Ezzel szemben a hosszútávú hozamot a válaszadók 53 százaléka jelölte meg a megtakarítási termékekkel kapcsolatos preferenciák között.
Ezeket a tendenciákat támasztják alá az OTP adatai is: míg 2008 első negyed évében alig több mint 50% volt a 6 hónapnál rövidebb lekötések aránya a banknál, addig 2011 első negyedévében ez az arány megközelítette a 65 százalékot. Ez természetesen a hosszú távú lekötéseken is éreztette hatását, az 1 évnél hosszabb lekötésű betétek közel 2 százalékkal növekedtek, míg a 3 évnél hosszabbak kis mértékben csökkentek. A válság miatti bizonytalanság a kockázatkerülésben is megmutatkozik: a fix kamatozású lekötések népszerűsége is növekedett a vizsgálat időszakban.
"A fix kamatozású, rövid távú lekötések jó megoldást kínálnak azoknak, akik bár egyszerűbb terméket választanának, de nem szeretnének lemondani megtakarításaik gyarapodásáról sem. Mindemellett fontos szerepet kaphatnak azok portfóliójában is, akik többféle - különböző élethelyzetekhez igazodó - megtakarítási formával kívánnak gondoskodni jövőjükről. Ezek a lekötések ugyanis kedvező kamatozás mellett biztosítják, hogy váratlan események kapcsán is finanszírozni tudjuk kiadásainkat." - mondta el Turny Ákos, az OTP Bank Lakossági Bankszámla és Betét Főosztályának igazgatója.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








