A legfrissebb jelentések szerint a svéd bútorgyártó óriás értékesítésből származó árbevétele elérte a 21,2 milliárd eurót (5088 milliárd) az elmúlt 12 hónapban. Az IKEA vezetősége úgy döntött, hogy az előttünk álló években csökkenteni fogják az új üzletek nyitását, mert a piac telítődése miatt azok nem érnek el a befektetéssel arányos többlethozamot.
Az 1943-ban alapított családi vállalkozás jelenlegi értékesítési adatai minden korábbi évet túlszárnyaltak és mértéke háromszorosa a tíz évvel ezelőttinek. A bevételeket ugyan publikálják, de a versenyhelyzetre és az üzleti titokra való hivatkozással a nyereségre csak következtetni lehet.
A nemzetközi ingatlanpiaci visszaesés a bútorgyártó forgalmán is éreztette a hatását, amíg két évvel ezelőtt 14 %-kal, addig az elmúlt évben csak 7 %-kal tudta növelni az értékesítéseket a vállalat. A vezérigazgató szerint a csökkenésre az árfolyamváltozás is hatással volt, számításai szerint stabil korona-euró árfolyam mellett idén is kétszámjegyű lehetett volna a bővülés.
A legnagyobb felvevőpiacnak számító tengerentúli, német és brit piacok visszaesését a skandináv, az ázsiai és a kelet-európai értékesítések csak részben tudták kompenzálni. A cég képviselői nem erősítették meg, de külföldi lapértesülések szerint az IKEA 17 milliárd eurós (4080 milliárd forintos) tartalékalapot képzett az előző évek nyereségeiből arra az esetre, ha a gazdasági hanyatlás a vártnál tovább tartana.
A cég folytatja a piacnyitást, de a hatékonyság növelése érdekében a jelenlegi 20-25-ről 2010-től évi 10-15-re csökkentik az új egységek számát. Az alacsony áraknak köszönhetően a vállalat bízik abban, hogy a gyenge gazdasági környezet ellenére sikerül növelni a piaci részesedését. A cég nem tervez létszámleépítést a közeljövőben, sőt az állomány további bővítésére lehet számítani, jelenleg mintegy 130 ezer fő az alkalmazotti létszám a svéd vállalatnál.

Újabb budapesti lomtalanítás dátum derült ki: ez a kerület még várhat, csak nyáron viszik el a lomot
Fontos, hogy a nem a megjelölt időpontban történő lomkikészítés közterület-szennyezési szabálysértésnek minősül.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Kiderült, hogy melyik a magyarok kedvenc húsfajtája
A baromfihúsok a legnépszerűbbek a Lidl magyar vásárlóinak körében - derül ki az áruházlánc közleményéből.
-
A SPAR Magyarország a kiemelkedő minőség elkötelezettje (x)
A SPAR Magyarország 6 terméke már viseli a KMÉ-védjegyet, amely a minőség és a fogyasztói bizalom garanciája az élelmiszerpiacon.
-
Jövőépítés pénzügyi stressz nélkül – Így segít a Fundamenta valóra váltani a lakásálmokat (x)
Ismét mozgásba lendült a lakáspiac, a lakhatás kérdése aktuálisabb, mint valaha. Az ingatlanárak az egekbe járnak, mi lehet mégis a megoldás?
Green Transition & ESG 2025
AI in Business 2025
Biztosítás 2025


