Április és május lehet a csúcsszezon az álláshirdetések szempontjából, egy felmérés szerint ugyanis a cégek leginkább ebben a két hónapban toboroznak. A legtöbb önéletrajz viszont januárban kerül a világhálóra. Területi alapon a listát - természetesen- Budapest vezeti: tavaly az álláshirdetések közel harmada fővárosi munkalehetőséget kínált.
2011-ben 22 százalékkal több álláshirdetés jelent meg az internetes oldalon, mint 2010-ben, miközben az álláskeresők száma éves szinten 5 százalékkal növekedett - derül ki a Workania állásportál friss kimutatásából.
Az eredmények alapján kiderült, hogy az év során megjelent álláshirdetések 54 százaléka az első félévben került az internetre. A munkaadók tavasszal a legaktívabbak, a legtöbb álláshirdetés - az egész éves termés 11-11 százaléka - ugyanis április és május során lett meghirdetve, a legkevesebb pedig az uborkaszezon végén, augusztusban.
Az álláskeresők viszont továbbra is az újévi fogadalmakban és a nyári pihenéseket követő újrakezdésben hisznek: az álláskeresők 11,3 százaléka ugyanis januárban, 10,2 százaléka pedig szeptemberben töltötte fel önéletrajzát. A legkisebb mozgás decemberben volt: az álláskeresők csupán 5 százaléka próbál ekkortájt munkát keresni.
Még mindig Budapest vezet
Tavaly az álláshirdetések közel harmada budapesti munkalehetőséget kínált, 19% pedig Győr-Moson-Sopron megyében lett meghirdetve. A harmadik legtöbb állást kínáló régió Pest megye - az éves termés 5,7 százalékával -, majd Csongrád és Fejér megye következik 4-4 százalékkal. A vas megyei állások az éves kínálat 2,5 százalékát adták, kevesebb, mint 1 százaléka a hirdetéseknek pedig Baranya, Jász-Nagykun-Szolnok, Hajdú-Bihar, Tolna, Nógrád, Békés és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében jelent meg.

A Workania önéletrajz-adatbázisa alapján az álláskeresők is a kínálathoz igazodnak: a legtöbbjük - 28 százalékuk - ugyanis a fővárosban próbál elhelyezkedni, 9 százalékuk Pest megyében, 6% Győr-Moson-Sopron megyében, 4-4% pedig Csongrád és Fejér megyében. Több, mint 3 százaléka az álláskeresőknek Bács-Kiskun, Hajdú-Bihar, Borsod-Abaúj-Zemplén, Komárom-Esztergom és Baranya megyében szeretne dolgozni. A legkevesebben - 0,8% - Nógrád megyében próbálnának szerencsét.
Slágernek számít a kereskedelem, az értékesítés
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ami a kategóriák szerini eloszlást illeti: az interneten található álláshirdetések 16,7 százaléka az értékesítés-kereskedelem, 11% az információs technológiák, 7-7% pedig az adminisztráció, a gépipar valamint a pénzügy és könyvelés területére szólt 2011-ben.
Az álláskeresők legnagyobb része pedig - 13, illetve 12% - az értékesítés-kereskedelem valamint az adminisztráció területén dolgozna. A harmadik leggyakrabban keresett kategória az interneten a segédmunkák: az önéletrajzok 8,4 százalékában szerepel, majd a gyártás-termelés, valamint a szállítmányozás-logisztika következik 7-7 százalékkal.
Szintén az egyik legjobban keresett kategória az önéletrajzokban az idegenforgalom és vendéglátóipar: tavaly az álláskeresők 6,4 százaléka dolgozott volna valamilyen hotelben, panzióban, éttermben vagy bárban.
"Gyakori tévhit, hogy fenntarthatóan élni drága. (...) Pedig a fenntarthatóság sokkal gazdaságosabb" - Hegedűs Kristóf.
Egy fiatal közgazdász házaspár miért dönt úgy, hogy a budapesti életet hátrahagyva a Mátrába költözik, és megment egy 3,2 hektáros, kivágásra ítélt gyümölcsöskertet?
A környezettudatos, fenntartható életmód kialakítása mindannyiunk közös érdeke.
Anita a kislányának keresett használt télikabátot az online piacon, de a hatalmas kínálat ellenére sem találta meg, amit keresett. Így született meg a Ruhacsúszda ötlete.
-
Milliárdos biznisz a háttérben: a göngyölegtisztítás lehet a magyar beszállítók aduja
Pirint Tamást, a Logicon Invest ügyvezetőjét kérdeztük.
-
Újabb okosórás fizetést vezet be a Gránit Bank (x)
A Garmin és a Xiaomi okosórákon is érintésmentesen fizethetnek a napokban élesített fejlesztés révén a Gránit Bank ügyfelei. A bank az innovációval tovább bővítette a gyors és kényelmes fizetési megoldásainak körét.


