Április és május lehet a csúcsszezon az álláshirdetések szempontjából, egy felmérés szerint ugyanis a cégek leginkább ebben a két hónapban toboroznak. A legtöbb önéletrajz viszont januárban kerül a világhálóra. Területi alapon a listát - természetesen- Budapest vezeti: tavaly az álláshirdetések közel harmada fővárosi munkalehetőséget kínált.
2011-ben 22 százalékkal több álláshirdetés jelent meg az internetes oldalon, mint 2010-ben, miközben az álláskeresők száma éves szinten 5 százalékkal növekedett - derül ki a Workania állásportál friss kimutatásából.
Az eredmények alapján kiderült, hogy az év során megjelent álláshirdetések 54 százaléka az első félévben került az internetre. A munkaadók tavasszal a legaktívabbak, a legtöbb álláshirdetés - az egész éves termés 11-11 százaléka - ugyanis április és május során lett meghirdetve, a legkevesebb pedig az uborkaszezon végén, augusztusban.
Az álláskeresők viszont továbbra is az újévi fogadalmakban és a nyári pihenéseket követő újrakezdésben hisznek: az álláskeresők 11,3 százaléka ugyanis januárban, 10,2 százaléka pedig szeptemberben töltötte fel önéletrajzát. A legkisebb mozgás decemberben volt: az álláskeresők csupán 5 százaléka próbál ekkortájt munkát keresni.
Még mindig Budapest vezet
Tavaly az álláshirdetések közel harmada budapesti munkalehetőséget kínált, 19% pedig Győr-Moson-Sopron megyében lett meghirdetve. A harmadik legtöbb állást kínáló régió Pest megye - az éves termés 5,7 százalékával -, majd Csongrád és Fejér megye következik 4-4 százalékkal. A vas megyei állások az éves kínálat 2,5 százalékát adták, kevesebb, mint 1 százaléka a hirdetéseknek pedig Baranya, Jász-Nagykun-Szolnok, Hajdú-Bihar, Tolna, Nógrád, Békés és Szabolcs-Szatmár-Bereg megyében jelent meg.
A Workania önéletrajz-adatbázisa alapján az álláskeresők is a kínálathoz igazodnak: a legtöbbjük - 28 százalékuk - ugyanis a fővárosban próbál elhelyezkedni, 9 százalékuk Pest megyében, 6% Győr-Moson-Sopron megyében, 4-4% pedig Csongrád és Fejér megyében. Több, mint 3 százaléka az álláskeresőknek Bács-Kiskun, Hajdú-Bihar, Borsod-Abaúj-Zemplén, Komárom-Esztergom és Baranya megyében szeretne dolgozni. A legkevesebben - 0,8% - Nógrád megyében próbálnának szerencsét.
Slágernek számít a kereskedelem, az értékesítés
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Ami a kategóriák szerini eloszlást illeti: az interneten található álláshirdetések 16,7 százaléka az értékesítés-kereskedelem, 11% az információs technológiák, 7-7% pedig az adminisztráció, a gépipar valamint a pénzügy és könyvelés területére szólt 2011-ben.
Az álláskeresők legnagyobb része pedig - 13, illetve 12% - az értékesítés-kereskedelem valamint az adminisztráció területén dolgozna. A harmadik leggyakrabban keresett kategória az interneten a segédmunkák: az önéletrajzok 8,4 százalékában szerepel, majd a gyártás-termelés, valamint a szállítmányozás-logisztika következik 7-7 százalékkal.
Szintén az egyik legjobban keresett kategória az önéletrajzokban az idegenforgalom és vendéglátóipar: tavaly az álláskeresők 6,4 százaléka dolgozott volna valamilyen hotelben, panzióban, éttermben vagy bárban.
Fű alatt óriási leépítések zajlanak Magyarországon: már a vendégmunkásokból sem kérnek a nagy gyárak
A munkaerőpiacot érintő problémák kevésbé láthatóak a nyilvánosság számára, mivel nincsenek jelentős létszámleépítésekről szóló bejelentések.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Bajnokok Ligája - a Bayern vezetőedzője a Wembleyben zárná a szezont
- Lányok Napja - csajos programok segítik a pályaválasztást
- Késnek a Kőbánya és az Örs vezér tér felé tartó buszok
- Vadonatúj gyorstöltőket helyez ki az MVM
- Az izraeliek kétharmada nem akar háborút Iránnal
- Ezt érdemes tudni: új lehetőséggel bővült az EgészségAblak