1997 óta először emelkedett 20 százalék fölé Spanyolországban a munkanélküliek aránya, vagyis minden ötödik munkaképes korú állást keres az országban.
Spanyolország gazdaságát az elmúlt évtizedben az építőipar virágzása húzta felfelé, rengeteg bevándorlót vonzva a dél-európai országba. A válság begyűrűzése óta azonban szinte minden építkezés leállt, és immár hat egymást követő negyedévben csökkenést mutat a spanyol nemzeti össztermék.
A 2009 végén még csak 18,8 százalékos munkanélküliségi ráta az idei első negyedévre már 20 százalék fölé emelkedett, ami összesen több, mint 4,6 millió álláskeresőt jelent. Elemzők azonban attól tartanak, hogy ez a szám tovább fog emelkedni.
A legveszélyeztetettebbek a 25 év alatti munkavállalók, körükben nőtt meg ugyanis a leginkább a munkanélküliek száma. A tavalyi évben összesen mintegy 700 ezer ember vesztette el állását Spanyolországban.
Hazánk helyzete sem sokkal rózsásabb, igaz, itthon egyelőre nem éri el a 12 százalékot a munkanélküliség. A 25 év alattiak azonban nálunk is nehezebb helyzetben vannak a munkaerőpiacon: a 15-24 éves korcsoportra számított 27,7%-os munkanélküliségi ráta 2,5 százalékponttal meghaladta az egy évvel ezelőttit.
A CSA, azaz a közösség által támogatott mezőgazdasági modell hazánkban egyelőre alig ismert, pedig Nyugat-Európában és az amerikai földrészen egyre elterjedtebb.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
-
Vállalkoznál, de nem tudod, hogyan kell? Jelentkezz a Delfinek között programra!
Pitcheld vállalkozásod a GEN Z Fest-en, ahol mentoraink segítségével lendülhetsz túl a problémákon.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.