Karácsonyi menü ötletek: hagyományos, egyszerű, bonyolult és diétás karácsonyi ételek mindenkinek, aki még nem tudja, mit főzzön karácsonyra. Nálatok mi lesz a menü?
Gyermeknaphoz kapcsolódva állt a Habitat for Humanity Magyarország kezdeményezése mellé Kapás Boglárka, olimpiai bronzérmes és hatszoros Európa bajnok úszónő. Bogi egy négygyermekes, egyedülálló anyuka jövendőbeli otthonát segített önkéntesekkel és a beköltözőkkel közösen felújítani Újpesten, ezzel is felhívva a figyelmet a gyermekek lakhatási helyzetére. A nagyvállalati, civil és önkormányzati összefogással felújított lakásba a rászoruló család év végén költözhet majd be.
Ma Magyarországon ugyanis minden harmadik 18 év alatti fiatal gyermek érintett a szegénység és kirekesztődés kockázata által, 56 ezerre tehető azoknak a gyerekeknek a száma, akik komfort, sokszor víz és villany nélküli otthonokban élnek. Ezen felül 122 ezer családot fenyeget lakhatásának elvesztése. Gyermekes családok esetében az a kockázat is megjelenik, hogy az otthonvesztéssel a családok szétszakadnak: a gyerekek állami gondozásba, a szülők pedig utcára kerülhetnek. A lakásvesztési krízisekre létrejött családok átmeneti otthonai jelenleg a felmérések szerint 3-5-szörös túljelentkezéssel működnek hazánkban. A 161 Családok Átmeneti Otthona összesen körülbelül 4000 férőhellyel áll az otthonukat vesztett családok rendelkezésére, amelyekben a bent lakók fele gyermek.
- mondta el a program kapcsán Szegfalvi Zsolt, a Habitat ügyvezető igazgatója. A Habitat for Humanity a Gyermeknap kapcsán össztársadalmi és politikai összefogást sürget azért, hogy megteremtsék Magyarországon annak feltételeit, hogy minden gyermek a családjával, otthonában, egészséges és biztonságos környezetben élhessen. Terepi és szakpolitikai tevékenységeikben olyan modellprogramokat és javaslatokat készítenek, amelyek ezen cél elérését is szolgálják, illetve támogatják.
A Habitat “Második Esély" programja keretében otthonhoz jutó, négygyermekes egyedülálló anyuka, Ibolya esete nem is annyira kirívó. Két középiskolás, egy alsós és egy óvodás gyermekével egy olyan albérletben élnek, ahol a bérleti és közüzemi díjak a kórházi radiológiai szakasszisztensként dolgozó édesanya teljes fizetését kiteszik. Emiatt az elmúlt években is szűkösen tudtak megélni, azonban most, hogy a tulajdonos a lakást eladta, a család sem egy kaucióra valót nem tud összegyűjteni, sem az amúgy is magas albérletárakat nem tudja kifizetni.
A legidősebb fiú, Balázs rendészeti iskolában tanul és önkéntes polgárőr is a kerületben. Húga, Dóri is egy kerületi középiskolában tanul, ő állatorvosi egyetemre készül, az édesanyját követve az egészségügyi pályán. A két kisebb gyerek közül Gergő általános iskolás és egy ifjú tehetség atlétikában, azonban anyagi okokból fel kellett függesztenie sporttevékenységét, a legkisebb testvér Zselyke pedig még óvodás. Az idei évben rájuk esett a választás, hogy a MetLife Magyarország és a Habitat együttműködésében újra biztos otthont teremthessenek maguknak.
Nagy örömmel csatlakozott a kezdeményezéshez Kapás Boglárka, mert maga is szívén viseli az otthontalanok sorsát.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
- mondta el a helyszínen építő úszónő.
- mondta el a Dr. Zolnay Judit, a felújítást támogató MetLife Magyarország vezérigazgatója, és azt is hozzátette, hogy fontosnak tartják, hogy folyamatosan támogassák a közösségünket és egy biztonságosabb, kiszámíthatóbb jövőt teremtsünk minél több ember, család számára.
A “Második Esély" program vállalati partnerekkel és önkormányzatokkal együttműködve csupán évi két-három családnak nyújt megoldást, ezért a szervezet emellett rendszerszintű változást is sürget. Úgy gondolják, hogy egy jól működő és kiterjedt szociális bérlakásrendszer hosszú távon tudna élhető alternatívát nyújtani a lakáspiaci folyamatoknak leginkább kitett családok számára és hogy a lakásvesztést megakadályozó és megfizethetőbb lakhatást biztosító állami támogatásokra is szükség van, mint a lakásfenntartási támogatás, adósságkezelési szolgáltatás és sokak számára hozzáférhető magáncsőd intézménye.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








