A Magyar Nemzeti Bank 540 millió forint bírságot szabott ki a TheGroup One Zrt.-re.
2016 első negyedévében a háztartási hitelek állománya 71 milliárd forinttal csökkent, az új szerződéskötések volumene 164 milliárd forint volt, ami 24 százalékos növekedést jelent az előző év azonos időszakához viszonyítva. A legnagyobb, 36 százalékos mértékben a lakáscélú hitelek kihelyezése emelkedett.
Májusban újabb csúcsot ért el a havi lakáscélú hitelkihelyezés 42,5 milliárd forintos volumene, ami összességében folyamatosan pozitív tendenciát mutatott 2013 január óta. A fellendülés összefügg a lakáspiac élénkülésével, amit a tranzakciószámok emelkedése 2014 óta jól érzékeltet. Az Otthon Centrum Hitel Center tapasztalata alapján
Minden hatodik hitelből
"Az OCHC statisztikájából az látszik, hogy 2016 első öt hónapjában 15 százalék körül volt a lakásukat hitelből vásárlók aránya" -- mondta Bánfalvi László, az Otthon Centrum Hitel Center ügyvezető igazgatója. - "Amíg a válság alatt tíz vevőből mindössze egy finanszírozta hitelből lakásvásárlását, ez az arány a lakáspiacon a bizalom erősödésével megnőtt."

A háztartásoknak nyújtott forinthitelek átlagos hitelköltség mutatója, a lakáscélú hitelek esetében, idén májusban 5,53 % volt, egy évvel ezelőtt pedig 6,36 % volt. A rövid kamatperiódusú termékek esetében a kamat az egy évvel ezelőttinek kevesebb, mint felére esett vissza (2,03%), az 1-5 év közötti, illetve ennél hosszabb kamatperiódus esetében is csökkenés volt megfigyelhető, májusban a kamatszint 5,52-6,08% volt. Érdemes megjegyezni, hogy a 2008-ban kezdődő válságot megelőző időszakban az euró és svájci frank devizahitelek átlagos hitelköltség mutatóinak legalacsonyabb szintje 5,5-6 százalék körül alakult, azaz
Az Otthon Centrum Hitel Center szerint a hiteligénylők két nagy csoportra oszthatóak. Az ügyfelek egy jelentős része az olcsó (vagy legolcsóbb) hiteltermékeket keresi, azaz minél alacsonyabb kamatot és minél alacsonyabb törlesztő részletet preferál. Ilyen konstrukciók jellemzően a rövid, akár éven belüli kamatperiódusú termékek, akár 3-4 százalék körüli kamattal. A másik csoportba tartozó ügyfelek a biztonságot, hosszú távú kiszámíthatóságot keresik, ezért inkább a drágább, de több éven - akár 10, vagy annál hosszabb időn - keresztül fix kamatozású terméket választják. Ezek azonban magasabb kamatozásúak.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Alaposan elemezni kell azonban az egyes banki konstrukciók feltételrendszerét illetve az akciós feltételeket. Önmagában a kamat mértéke csak egy a sok szempont közül, amit mindenképpen mérlegelni kell a döntés meghozatala előtt.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.







