Az uzsorával kapcsolatos új szabályozás miatt szükség lesz a büntető törvénykönyv módosítására, a tervek szerint szigorítanák a már létező uzsora-bűncselekmény tényállását - erről Navracsics Tibor közigazgatási és igazságügyi miniszter beszélt kedden a Kossuth Rádió 180 perc című műsorában.
Reményeik szerint ezzel lehetővé válna, hogy "koncentráltabban" lépjenek fel az ilyen jellegű bűncselekmények ellen - mondta a miniszterelnök-helyettes.
Navracsics Tibor közölte, szigorúbban kell büntetni az uzsora-bűncselekményt, és jobban meg kell védeni a tanúkat, hiszen nagyon sok esetben az ilyen bűncselekmények felderítését, bizonyítását megnehezíti, hogy az érintettek nem mernek tanúskodni.
A tervek szerint a tényállás pontosításával az egyszeri és a kisebb összegű uzsorakölcsön nyújtását is büntethetővé tennék. Az utóbbi esetében a cselekmény szabálysértési alakzatát is megalkotnák.
Navracsics Tibor az országvédelmi akciótervről szólva azt mondta: minél hamarabb, minél több lépést meg kell tenni. "Mi arra kaptunk mandátumot, hogy minél hamarabb, minél nagyobb tempóban alakítsuk át úgy az országot, hogy amikor Európában is bekövetkezik a gazdasági növekedés időszaka ismét, akkor elsőként szállhassunk fel erre a vonatra" - fogalmazott.
JÓL JÖNNE 3 MILLIÓ FORINT?
Amennyiben 3 000 000 forintot igényelnél 5 éves futamidőre, akkor a törlesztőrészletek szerinti rangsor alapján az egyik legjobb konstrukciót havi 64 021 forintos törlesztővel a CIB Bank nyújtja (THM 10,68%), de nem sokkal marad el ettől az ERSTE Bank (THM 10,83%) ígérő ajánlata sem. További bankok ajánlataiért, illetve a konstrukciók pontos részleteiért (THM, törlesztőrészlet, visszafizetendő összeg, stb.) keresd fel a Pénzcentrum megújult személyi kölcsön kalkulátorát. (x)
A munka törvénykönyvének tervezetéről Navracsics Tibor azt mondta, hogy reményeik szerint az olyan rugalmas munkaerőpiacot teremt meg, ahol könnyű lesz elhelyezkedni, emellett segítheti a munkahelyteremtést, és védelmet ad a védelemre szoruló embereknek.
Orbán Viktor miniszterelnök hétfőn a parlamentben, az országvédelmi akciótervet ismertetve azt közölte: a kormány zéró toleranciát és "hajtóvadászatot" hirdet az uzsorások ellen. Azt mondta: kevés kegyetlenebb dolgot lehet elképzelni, mint amikor bűnözők arra szakosodnak, hogy a legszegényebbeket maradék értékeiktől is megfosszák, menekülésre kényszerítsék. Javasolta a büntető törvénykönyv módosítását a hatékonyabb fellépés érdekében, továbbá azt, hogy törvényben állítsanak korlátot a kölcsönszerződések magas kamatai elé, és 30 százalékos teljes hiteldíjmutató (THM) felett ne lehessen hitelt nyújtani. Kezdeményezte emellett a készpénzalapú segélyezés arányának csökkentését és a természetbeni segélyezés arányának növelését.
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








