Jelentősen drágul a dízel ára, mivel a kormány 13 forinttal emeli az gázolaj jövedéki adóját. Arról nem is beszélve, hogy az áfatartalom miatt ennél még jóval nagyobb emelést is kénytelenek lesznek elkönyvelni az autósok.
Orbán Viktor miniszterelnök és Matolcsy György nemzetgazdasági miniszter a mai napon tartott sajtótájékoztatójukon többek között bejelentették, hogy a jelenleg literenként 97 forintról 110 forintra emelik a gázolaj jövedéki adótartalmát. A kormány a döntését szeptemberben terjeszti a parlament elé, s reményeik szerint november-decemberre már életbe is léphet az adóemelés.
Az adóemelés hatását a dízeles autóval járók fogják megszenvedni, hiszen a kereskedők rájuk fogják testálni a 13 forintos adóterhet és a megnövekedett áfatartalmat (amivel együtt várhatóan 16 forinttal drágul az üzemanyag) . Az adóemelés hatására a gázolaj ára így behozhatja a jelenleg mintegy 13-15 forinttal drágább 95-ös oktánszámú benzin kiskereskedelmi árát.
A holnapi (2011. 09. 07.) áremelést követően a benzinkutakon a benzint átlagosan 384-385 forintos literenkénti áron, míg a gázolajat 370-371 forintos literenkénti áron tankolhatják majd az autósok. Ez az árkülönbség azonban a kormány döntése értelmében véglegesen megszűnhet, amint a parlament is áldását adja a most bejelentett határozatra.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








