A Studio Moderna 2000 TV-Shop Hungary Kft. reklámjaiban valótlanul állította, hogy az Adonia Legtone Anticellulitisz szérum több független klinikai kutató laboratórium eredményei által bizonyítottan 9 perc alatt akár 47 százalékkal csökkenti a narancsbőr láthatóságát, 6 hét használat után akár 72 százalékkal csökkenti a cellulitisz láthatóságát, 6 hét után akár 15 centiméterrel csökkenti a comb körfogatát - állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A vállalkozás emiatt 1 millió forint bírságot kapott.
A vállalkozás az Adonia Legtone Anticellulitisz szérumot 2009. május 19. óta több értékesítési csatornán forgalmazza Magyarországon.
A készítmény népszerűsítésére szolgáló hirdetéseiben (televíziós és online reklámok, saját honlapján elhelyezett hirdetések, csomagküldő katalógusok, direkt marketingeszközök) egyebek mellett azt állították, hogy a Adonia Legtone Anticellulitisz szérum több független klinikai kutató laboratórium eredményei által bizonyítottan:
- 9 perc alatt akár 47 százalékkal csökkenti a narancsbőr láthatóságát,
- 6 hét használat után akár 72 százalékkal csökkenti a cellulitisz láthatóságát,
- 6 hét után akár 15 centiméterrel csökkenti a comb körfogatát.
Ha egy vállalkozás az általa értékesített kozmetikai termék hatása kapcsán ígéretet fogalmaz meg, akkor az állítás valóságnak való megfelelését a reklám közzétételének időpontjában tudnia kell bizonyítania. A Studio Moderna Kft. az Adonia Legtone Anticellulitisz szérum elnevezésű termékkel kapcsolatban tett állítások igazolására független klinikai laboratóriumok 2009. évi eredményeire hivatkozott, azonban a benyújtott anyag nem bizonyította, hogy a fenti állítások megfelelnek a valóságnak.
A GVH szerint a vizsgálati anyaggal, illetve a lefolytatott vizsgálattal kapcsolatban több kifogás fogalmazható meg, így például az, hogy a vizsgálatokban részt vett alanyok száma nagyon alacsony (5-8 fő) volt.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ezek alapján a GVH megállapította, hogy a Studio Moderna Kft. az Adonia Legtone Anticellulitisz termék népszerűsítése során 2009. január 1. és 2010. augusztus 2. között tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytatott, amikor reklámjaiban a termék tulajdonságairól valótlan állításokat tett közzé. Emiatt a vállalkozás 1 millió forint bírságot kapott. A bírság összegének meghatározásakor súlyosbító körülménynek bizonyult, hogy a reklámok megjelentetése időben elhúzódott, valamint a megtévesztő hirdetésekkel megcélzott csoport az átlagosnál sérülékenyebb fogyasztói kört alkot. A bírságon túlmenően a GVH kötelezte a vállalkozást arra is, hogy internetes oldalán 3 hónapon át jól észlelhetően, észrevételek hozzátétele nélkül közölje a Versenyhivatal döntését.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
De'Longhi Rivelia automata kávégép lenyűgözte a piacot a három International Forum Design Awards (IF) Díj elnyerésével (x)
2024. március 1-jén a De’Longhi, a világszerte elismert vezető háztartási termékeket gyártó vállalat, büszkén mutatta be legújabb innovációját, a Rivelia teljesen automata kávégépet.
- Új gomb jön a Gmailben, sokat segít majd
- Van, ahol már pénzért lehet feljelenteni a tilosban parkolókat
- Ezen a sofőrön a szakértők is csak csodálkozni tudtak - videó
- Magyarország meglepő területen szerepelt jól a visegrádi országok rangsorában
- Új attrakció nyílik a felújított Corvin áruházban
- Álmatlan éjszakák várnak a gyümölcstermesztőkre