Verhetetlen árakon, kilométerenként 99 forintot felszámítva szállítja a fővárosban a nemrég indult Diák Fuvar Egyetem Szolgálat az éjszakai bárokból, szórakozóhelyekről hazafelé tartó spicces diákokat. A profi taxisok szerint ilyen viteldíjjal nem lehet jövedelmező a vállalkozás.
Budapesten a taxitársaságok átlagára telefonos rendelés esetén 210 forint körül mozog kilométerenként. Ezzel szemben az Interschool Kft. céges autói mindössze 99 forintot számolnak fel minden megtett kilométer után. Bár a hirdetésben saját céges autókat említ a szolgáltató, az Opten céginformációs adatbázisa szerint az Interschool Kft. nem rendelkezik saját autóflottával. Ezt próbautunk során az egyik sofőr is megerősítette.
Kérdésünkre, miszerint ki biztosítja az autót, a vezető elmondta: saját gépjárművel dolgozik. Az úgynevezett alapdíj 100 forinttal drágább a többi társasághoz viszonyítva (a kiszállási díj náluk 400 forint) de hosszabb út esetén a Diákfuvarral már mindenképp jól járhat egy bulizó egyetemi vagy főiskolai hallgató a fővárosban.

A szolgálat szórólapja szerint a szolgáltatás zártkörű egyetemi szolgáltatásnak minősül, ezért csak aktív hallgatói jogviszonnyal rendelkező diákok számára érhető el. A szórólapon feltüntetett adatok alapján a szolgáltatás csütörtöktől szombatig érhető el este 8 és hajnali 6 óra között, valamint vasárnap este nyolc órától éjfélig. A Pénzcentrum.hu által megkérdezett egyik sofőr elmondása alapján a szolgálat 6 autóval büszkélkedhet, és véleménye szerint nagy igény mutatkozik a diákpénztárcához igazított szolgáltatásra, így várható a flotta bővítése.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Dióslaki Gábor a Budapest Taxi cégvezetője szerint amennyiben a gépjárművek tetején nincs elhelyezve a szabadjelzés tábla úgy illegálisan folytatnak taxi szolgáltatást. E mellett kiemelte, hogy ismerni kéne a társaság teljes üzleti modelljét, hogy következtetést lehessen levonni tevékenységéről. Az is elképzelhető véleménye szerint, hogy futárszolgálatként működve szállítják hús-vér csomagjaikat, ami az illegalitás határát súrolja. Dióslaki meglátása szerint azonban kizárt, hogy nyereségesen tudjon működni egy a jogszabályokat betartó hivatalos engedélyekkel rendelkező taxsitársaság ilyen alacsony díjszabással. (Korábban több taxiscég nyilatkozott úgy, hogy kilométerenként 140 forint alatt a személyfuvarozás az önköltséget sem fedezi. A szerk.)
A hirdetés szerint a zártkörű diákfuvarozási rendszert a budapesti egyetemek tartják fenn. Érdeklődtünk a Budapesti Corvinus Egyetemen valamint az Eötvös Eötvös Loránd Tudományegyetem hallgatói önkormányzatánál, hogy halottak e már a szolgáltatásról, de válaszként mindkét esetben azt kaptuk, hogy a szolgáltatással mindezidáig nem találkoztak és nem kereste meg őket a Diák Fuvar sem.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Állatorvosi rendelőből skálázható kkv – így épült fel a Petlegio tőkevonzó modellje
Nándorfi Zoltánt, a Petlegio vezetőjét és Bánfi Zoltánt, az MKIK Tőkealap-kezelő vezérigazgatóját kérdeztük.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








