Még néhány nap maradt a spórolásra, hiszen a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítás (kgfb) idei kampánya november végéig tart.
A váltási kampány első hetében félmillió díjszámítás történt a Biztosítók.hu honlapján, ez a szám már most meghaladja a tavalyi mindösszesen négyszázezer díjszámítást. Az idei átlagdíj 17 500 forint, ami 27%-os árzuhanást jelent a tavaly novemberi 24 000 forintos átlagdíjhoz képest.
Az online alkusz szerződéskötési rangsorában a dobogós helyeket az Allianz Hungária Biztosító (36,3%), a K&H Biztosító (18,6%), valamint az Astra Biztosító (13,3%) foglalja el. Az új kötések piacának majd 70%-át lefedő triót a Magyar Posta Biztosító, az Union, a KÖBE, valamint az MKB Általános Biztosító követi.
Amennyiben nem csak az új kötéseket, hanem az elvándorlásokat is figyelembe vesszük, és így képezünk egy bruttó új kötések/elvándorló ügyfelek mutatót, a nyertesek sorrendje a következő: Astra Biztosító, MKB Általános Biztosító, K&H Biztosító, Allianz Hungária Biztosító, Union Biztosító, Magyar Posta Biztosító.
A fenti bruttó új kötések/elvándorló ügyfelek mutató alapján az idei kampány legfőbb vesztesei az Aegon Magyarország Általános Biztosító, a Genertel Biztosító, a Groupama Garancia, valamint az Uniqa Biztosító. Ezeket a biztosítókat több mint háromszor annyi régi ügyfél hagyja el az adatok szerint, mint amennyi új ügyfelet szerezni tudnak.
Mi alapján választunk biztosítási alkuszt?
A társaság megbízásából az NRC Piackutató Kft. október közepén 1000 fős online kutatást végzett a kötelező és casco piaccal kapcsolatban. A kutatás megvizsgálta többek között, mi alapján választunk biztosítási alkuszt, mennyire vagyunk tisztában az alkuszok szolgáltatásaival. A célcsoportra reprezentatív internetes kutatás a 20-65 éves, gyakori internet használó, a biztosítás megkötéséről legalább részben önmaga döntő autósok véleményét tükrözi.
Mi alapján választunk alkuszt?
Megszokás és vak szerencse, illetve keresőoptimalizálás és online kampány - ezek lehetnek a legfőbb tényezők az online biztosítási alkusz kiválasztásánál. A válaszadók 59%-a saját korábbi tapasztalatai alapján választ alkuszt, 30%-a internetes keresőt hív segítségül a kötelező biztosítás megkötésekor. A reklám és mások ajánlása kis szerepet játszik az alkusz kiválasztásában - derül ki a kutatásból.

Simon Péter
"Teljeskörű ügyintézés, árgarancia, egyszerűen kezelhető online felület. A kötelezőjüket online alkusznál megkötő autósok számára ez a 3 legfontosabb dolog, amit az alkusztól elvárnak. Míg az árgarancia 96% számára fontos a biztosítási alkusz kiválasztásánál, addig a telefonos ügyfélszolgálat már csak 78% számára, az alkusz TV-s jelenléte pedig már csak 11% részére lényeges. Az árgarancia fontos ugyan a felhasználóknak, az azonban szintén kiderül a kutatásból, hogy a többség nem tudja, mit is jelent pontosan az árgarancia fogalma" - nyilatkozta Simon Péter, a Biztosítók.hu Alkusz szakmai vezetője.
LAKÁST, HÁZAT VENNÉL, DE NINCS ELÉG PÉNZED? VAN OLCSÓ MEGOLDÁS!
A Pénzcentrum lakáshitel-kalkulátora szerint ma 20 000 000 forintot 20 éves futamidőre már 6,89 százalékos THM-el, havi 150 768 Ft forintos törlesztővel fel lehet venni az ERSTE Banknál. De nem sokkal marad el ettől a többi hazai nagybank ajánlata sem: a CIB Banknál 6,89% a THM, míg a MagNet Banknál 7,03%; a Raiffeisen Banknál 7,22%, az UniCredit banknál pedig 7,29%. Érdemes még megnézni magyar hitelintézetetek további konstrukcióit is, és egyedi kalkulációt végezni, saját preferenciáink alapján különböző hitelösszegekre és futamidőkre. Ehhez keresd fel a Pénzcentrum kalkulátorát. (x)
Online alkuszok ismertsége
A kutatás részeként az NRC megkérdezte válaszadóit, a felsorolt online alkuszi oldalak közül melyeket ismerik. Az online alkuszok támogatott ismertségi rangsorát 79%-os ismertséggel a Netrisk vezeti, 49%-kal második a Biztosítás.hu, míg 36%-kal harmadik a Biztosítók.hu.
Lehet-e különböző díja 2 alkusznak ugyanarra a biztosításra?
A megkérdezettek 53%-a szerint lehet különbség 2 online alkuszi oldal kötelező biztosítási díjai között. Ez a tévhit is mutatja, hogy sokan nincsenek tisztában azzal, hogy a kötelező biztosítás meghirdetett díjaitól egyetlen közvetítő sem térhet el. A válaszadók 22%-a ugyanakkor azt nyilatkozta, hogy lehet eltérés a díjak között, ezt ki is próbálta. Erre az esetre érvényes ugyanakkor az árgarancia. Amennyiben egy alkusz nem a hivatalosan meghirdetett díjat ajánlja ki, az árgaranciát meghirdető alkusz állja a valódi díj és a kalkulált díj közötti különbséget, így nem érheti hátrány az ügyfelet.
-
Karácsonyi bevásárlás: miért éri meg a Lidl mellett dönteni az ünnepek előtt?
Az ünnepi készülődés mindenkitől sok energiát és alapos tervezést igényel, ezért a Lidl célja, hogy az idei karácsonyi bevásárlást a vásárlók egyszerűen és egy helyen intézhessék.
-
Közeledik a síszezon, féláron is elérhető a Gránit Bank Platinum kártya: 50 milliós, síelésre is érvényes utasbiztosítás jár hozzá
Európa sípályáin nagyjából minden tizedik síelő szenved kisebb-nagyobb balesetet egy-egy szezonban.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








