Schleckerbe ne! Mosószert, fogkrémet, vécépapírt mindenki szokott vásárolni, és bár a legtöbben talán a havi nagybevásárlás alkalmával, valamelyik hipermarketben szerzik be, ha menet közben elfogy, bizony muszáj a legközelebb található boltba betérni. Azonban még ezekben az esetekben is érdemes lehet körülnézni, melyik drogériát választjuk, hiszen mégy egy kisbevásárláson is rengeteget spórolhatunk!
Februárban indítottuk el drogéria körképünket, hogy kiderítsük, melyikbe érdemes betérni a háztartási higiéniai csomag beszerzésekor. Bár a vásárlók alacsony árakat keresve inkább a hipermarketeket és diszkontokat keresik fel, míg a kisboltokban és drogériákban a minőségi termékeket keresik, mégsem mindegy, hogy mennyire kell a zsebünkbe nyúlni egy-egy közepes bevásárlás alkalmával. A Rossmann etekintetben verhetetlennek tűnik, hiszen körképünk elindítása óta a 15 termékből álló kosarunk minden hónapban ott volt a legolcsóbb, bár júniusban a DM több, mint 5 százalékos árcsökkenésével majdnem kiütötte a nyeregből. Augusztusban is, mint minden hónapban, a Rossmané a legolcsóbb kosár.
Amit a körképünkről tudni kell
A drogériák közül a dm, a Rossmann és a Schlecker kínálatát hasonlítjuk össze, mivel ezek alkotják nagyságuk és piacra lépésük tekintetében is a drogériák legnagyobb csoportját. Az itt kapható kozmetikai, háztartási vegyiáru és papíráru termékcsoporton belül a pelenkák, dezodorok, fogkrémek és tusfürdők esetében kiemelkedő a piaci részesedésük, de ezek mellé betettünk még fiktív kosarunkba mosogatószert, mosóport, öblítőt, papír zsebkendőt, vécépapírt és még néhány apróságot, melyek a háztartási higiéniai csomag törzsét képezik.
A kosár összeállítása természetesen szubjektív, mivel adott termékkategórián belül kénytelenek voltunk egy márkát kiválasztani, ami alapján elvégezhetjük a próbavásárlást. Az egyes termékek kiszerelésének megválasztásakor szándékosan kisebbet választottunk, abból kiindulva, hogy drogériákban nem feltétlenül a nagybevásárláskor megszokott mennyiséget szerezzük be.
Az árukosarunk egyes üzletekben mért árait ábrázoló grafikonon látszik, hogy az áprilisra jelentősen kinyílt olló júniusban pedig a DM árcsökkentése, és a Rossmann kifutott akciói miatt némiképp összezárult, augusztusban pedig a Rossmann további árcsökkentései miatt ismét nőtt egy picit, így ebben a hónapban közel 1500 forintot spórolhatunk, ha a megfelelő üzletben vásárolunk.
Nézzük az árakat!
Ebben a hónapban az egyes termékek különböző drogériákban mért árai között kisebb eltérést mérhetünk, mint korábban, de még igy is van, ahol közel másfélszer annyit kell költeni ugyanarra a márkára. A legnagyobb árkülönbséget - százalékban kifejezve - a mosószernél tapasztalhatunk: a Schleckerben közel 50 százalékkal többe kerül ez a termék, mint a másik két üzletben. Ezen kívül dezodor és domestos esetében is jelentős eltérés tapasztalható az üzletek árai között.
NULLA FORINTOS SZÁMLAVEZETÉS? LEHETSÉGES! MEGÉRI VÁLTANI!
Nem csak jól hangzó reklámszöveg ma már az ingyenes számlavezetés. A Pénzcentrum számlacsomag kalkulátorában ugyanis több olyan konstrukciót is találhatunk, amelyek esetében az alapdíj, és a fontosabb szolgáltatások is ingyenesek lehetnek. Nemrég három pénzintézet is komoly akciókat hirdetett, így jelenleg a CIB Bank, a Raiffeisen Bank, valamint az UniCredit Bank konstrukcióival is tízezreket spórolhatnak az ügyfelek. Nézz szét a friss számlacsomagok között, és válts pénzintézetet percek alatt az otthonodból. (x)
Ami a boltokon belül árváltozásokat illeti, augusztusban főként a DM emelt árain: fogkrém, vécépapír, mosogatószer és papírzsebkendőért is több, mint 10 százalékkal többet kell fizetni, mint júniusban. A Rossmannban is hasonló áremelések történtek, azonban több termék esetén néhány százalékos árcsökkenés következett be, amitől összességében az árukosár még olcsóbb is lett. A Schleckernél csökkent a leginkább a kosár értéke, azonban még így sem tud labdába rúgni a másik két drogéria ajánlataival.
A táblázatokban a konkrét árak mellett a hó/hó alapú árváltozás mértéke is leolvasható százalékban, termékekre és üzletekre lebontva. A zölddel jelölt árak azt mutatják, hogy az egyes termékeket melyik boltban érdemes megvásárolni, a pirossal pedig a legnagyobb áremelkedést jelöltük.
Komoly lehet a baj a Tesco háza táján: ezt a trükköt vetették be - vajon mit lép erre az Aldi, Lidl?
A szabályozási intézkedések és az egyre éleződő verseny a boltlánc pozíciójának további romlásához vezethet Közép-Európában.
Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.
Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.
Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.
Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.
-
Folytatódik az árcsökkentési program a Lidlben: mutatjuk, milyen akciók érkeztek
A magyar vásárlók különösen árérzékenyek, még mindig megnézik, hogy mire, mennyit költenek.
-
Erre most még kevesen gondolnak, amikor hitelt vesznek fel
Fáy Zsolttal, a MagNet Bank elnökével beszélgettünk.
-
Videó: bejutottunk a SPAR üzemébe, ahol évi 20 millió kg húst dolgoznak fel
Jelenleg több mint 360 ember dolgozik az üzemben.
-
Élethelyzetek, amiben kivédhető az anyagi kockázat (x)
Az elmúlt években különösen sok elbizonytalanító körülménnyel kellett szembenéznünk.
- Bemutatták a speciális, hadseregeknek szánt robotkutyát
- Bóka János az Arénában: igazodás vagy újraegyesítés, ez az unió nagy kérdése
- Megtámadták a Párbeszéd három aláírásgyűjtő standját, feljelentést tettek
- Közel 40 méterrel szárnyalta túl a síugrás világcsúcsát az olimpiai bajnok
- Sokaknak zsebbe nyúlós lett a felsőoktatás - számok
- Újabb kellemetlenség egy forgalmas vasúti szakaszon