A magyar Internet-használók kétharmada tervezi, hogy vásárol valamit a világhálón, a következő hat hónapban. Legtöbben könyvet (40 százalék), utazást vagy szállást, továbbá rendezvényre szóló belépőjegyet, (19-19), szórakoztató elektronikát (16), repülőjegyet, valamint ruházati cikket (15-15) kívánnak beszerezni. Többek között ezt állapítja meg a Nielsen piackutató vállalat 55 országban, köztük Magyarországon végzett online felmérése.
Nálunk is terjed az internetes kereskedelem. Összességében, százból 78 magyar internetező vett már valamit a világhálón. Ebből a szempontból Európában a net használóinak 85 százaléka tekinthető online vásárlónak.
Miközben sokan mennek szívesen valódi üzletbe, hogy lássák és kézbe vegyék a megszerezni kívánt árucikket, egyre többen részesítik előnyben az online vásárlás kényelmét. Különösen érvényes ez a repülőjegyet, utazást vásárlók és szálláshelyet foglalók növekvő arányára. Ugyanakkor a magyarok internetes vásárlási szokásai különböznek a többi országétól. Amíg hazánkban a megkérdezettek 66 százaléka gondolja, hogy vesz valamit a következő hat hónap során, addig a világátlag jóval nagyobb, 82 százalék. Globálisan a könyv vezet 44 százalékos említéssel, a ruházati cikk (36), repülőjegy (32), szórakoztató elektronikai eszköz (27), utazás és szállásfoglalás (26) előtt.
Az internetes vásárlás a kényelem mellett nyújtja azt az előnyt is, hogy a neten tájékozódni lehet az egyes termékekről. Magyarországon a megkérdezettek kiemelkedően magas aránya, 39 százaléka támaszkodik a gyártó vagy szolgáltató cégek honlapjain elérhető információkra. Az európai átlag 22 százalék. Más országokban a válaszadók átlag 14, nálunk 26 százaléka használ kereső portált, valamilyen termékről vagy szolgáltatásról való tájékozódás céljából. Magyarországon szintén fontos forrás "szakértők vagy más vásárlók neten található véleménye különböző árucikkekről" (25 százalék számára), tovább webes vitafórumok (14), tévé (10), stb.
Vásárlás előtt a legtöbb magyar internetező a hálóról szerez be információkat szórakoztató elektronikai cikkekről (50 százalék), autóról (41), telekommunikációs szolgáltatásokról (35) és szoftverről (30). Családtagjainak ajánlásában bízik online vételi döntése előtt a megkérdezett magyarok 65 százaléka, barátai tanácsában pedig a megkérdezettek fele, és csak utánuk következnek a web lehetőségei.
A legeltetés szó hallatán mindenkinek többnyire az alföldi legeltetés, a puszta, a Hortobágy jut eszébe, nem pedig a Balaton, vagy az erdős-fás-dombos vidékek.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
A filmvilág szerelmeseinek nyújt különleges szórakozást egy új társasjáték, amely egyszerre teszteli a filmismereteket és teremt gyorsan oldott légkört baráti összejöveteleken.
Az idén októberben harmadszorra elinduló Launchpad programról Kövesdi Gáborral, a Brancsközösség alapítójával beszélgettünk.
-
Ugyanaz az életszínvonal nyugdíj után is: hogyan fogjuk elérni?
Az állami nyugdíjat milyen megtakarításokkal egészíti majd ki?
-
Ezt ne hagyd ki, ha Villányban jársz: mutatjuk a programokat és a borkóstolókat
Cikksorozatunk első részében Baranya legendás vörösboros vidékére látogatunk.
-
Az állami nyugdíjat milyen megtakarításokkal egészíted majd ki?
Ha időben elkezd gondoskodni önmagáról, azzal biztosíthatja az időskori megélhetését.
-
Ezeket kell megtenned, hogy még nagyobb biztonságban legyenek a fizetési adataid és a pénzed
Cikksorozatunk második részében mutatjuk az alapvető lépéseket.
-
Mikor kezdjünk el a nyugdíjra készülni?
Ha időben elkezd gondoskodni önmagáról, azzal biztosíthatja az időskori megélhetését.
-
Megérkezett az üzleti laptopok következő generációja (x)
Az adatbiztonság mellett eljött az intelligens megoldások kora.