Gyülekeznek a viharfelhők a Lidl-konszern egén. A legfrissebb hírek szerint számottevően csökkent az elmúlt üzleti évben a csoport nyeresége.
A tekintélyes német Focus Money c. lap információi szerint a diszkonthálózat nyeresége közel 30%-ot zuhant az elmúlt üzleti évben. A profit 578 millió euróról (jelenlegi árfolyamon számolva 157 milliárd forint) 410 millió euróra (111 milliárd forint) csökkent. A hírek szerint a nyereség csökkenését a személyzeti és beszerzési -és alapanyag-költségek jelentős növekedése okozta.
Az első Lidl-áruházak a 70-es években nyíltak Ludwigshafenben és környékén. A 80-as évek végéig tartó erőteljes németországi és a 90-es évek elejétől fokozódó nemzetközi expanziónak köszönhetően mára Európa szinte összes országában találkozhatunk Lidl-áruházakkal.
A bevétel mégis növekszik
A profit csökkenése ellenére a Lidl éves bevétele 10,6 százalékkal nőtt, és elérte 30,85 milliárd eurót. Az 1930-as évek elején alapított üzletlánc ezzel az eredménnyel orrhosszal előzi meg a nagy konkurens (és két tagból álló) Aldi-csoportot: az elmúlt üzleti évben Aldi Süd 28 milliárd, az Aldi Nord 25 milliárd eurós bevétellel dicsekedhet.
Itt a nagy év végi pezsgőkörkép: ezek a legjobbak 2025-ben, nagy csatában a Törley és a Moet&Chandon
A Szupermenta terméktesztjén ezúttal száraz rozé pezsgőket vizsgáltak a Nemzeti Élelmiszerlánc-biztonsági Hivatal (Nébih) szakemberei.
Adatvezérelt energiakereskedelem és AI-transzformáció: ezek az Audax Renewables jövőévi célkitűzései
A Pénzcentrum Pap Gabriellát, az energetikai vállalat ügyvezető igazgatóját kérdezte.
-
Ez a cég ott lát lehetőséget, ahonnan más menekül: bevásárolták magukat egy borsodi zsákfalu baromfifeldolgozójába
A Pi-Pi Kft. a Demján Sándor Tőkeprogram segítségével korszerűsíti az üzemet.
-
Elektromos 4x4 városban, országúton, terepen: hol jön ki az előnye?
Mit is nyújt a négykerék-hajtás a mindennapokban az autósok számára?
-
Változó karácsonyi kosár: spórolnak a magyarok, de a menüre nem sajnálják
Egy kutatás szerint továbbra is kiemelt fontosságú az ünnep, de sokan szűkebb kerettel gazdálkodnak, visszafogják az ajándékköltést, és a megfizethető meglepetések felé fordulnak.
-
Évente tízmilliárdokat lopnak el a csalók hazai bankszámlákról – Kiderült, ki a legkönnyebb célpont
Becslések szerint 2,6 millió magyar változtatott online vásárlási szokásain, miután átverték vagy csalás célpontja lett, 40%-uk emiatt kevesebbet vásárol a neten.
-
Zsalutrend: számít a felhasznát anyagokba épített energia (x)
Fókuszban a karbonsemlegességhez hozzájáruló, csekély ökológiai lábnyommal rendelkező és igazolt adatokkal kínált építőanyagok. Ezek között rendhagyó egy 25 éves zsaluinnováció a Mevától.
-
Önálló digitális transzformációs terület a Rossmann-nál (x)
Dedikált csapattal indult el a digitális transzformáció a Rossmann Magyarországnál, az új, önálló területet Fürjes Ádám, a vállalat eddigi webshopvezetője irányítja.
-
A vásárlói élmény és az értékteremtés kéz a kézben jár az Ecofamily üzleteiben (x)
Az elmúlt években látványosan átalakultak a fogyasztói igények: a vásárlók ma már nem csupán termékeket keresnek, hanem olyan márkákat és üzleteket, amelyekkel azonosulni tudnak és amelyek valódi értéket képviselnek.








