7 °C Budapest

Épphogy a BMW a legértékesebb autómárka

Pénzcentrum
2010. április 30. 14:02

A bajorországi BMW autógyár futott be az autógyártók közül a legelőkelőbb helyre a Millward Brown 2010-es márkaértékeket rangsoroló TOP 100-as listáján. A verseny szoros volt, csak egy hajszálnyival maradt le a németek egyik Európán kívüli konkurense.

Évente közzéteszi a világ vezető márkáit a márkaérték alapján rangsoroló listáját, a BrandZ TOP100-at a Millward Brown tanácsadó cég. 2010-ben a toronymagasan legértékesebb márkanév a Google volt, melynek értéke meghaladta a 114 milliárd amerikai dollárt.

Az autóipar tavalyi visszaesésének köszönhetően a TOP100-as cégek között szereplő autógyártók kivétel nélkül zsugorodtak, és veszítettek pozíciójukból. A lista 25. helyén szereplő BMW a legmagasabban rangsorolt autómárka. Értéke 21,82 milliárd dollár és csak hajszálnyival (alig 50 millióval) múlja felül a 26. helyre került japán Toyotát.

A németek a nagy presztízsű pozíciót elsősorban nem a saját jó teljesítményüknek köszönhették, hanem Toyota gyengélkedésének. A cég szerint ugyanis a BMW 9%-ot veszített egy évvel korábbi értékéből, míg a Toyota márkaértéke - a több mint egy millió autót érintő visszahívások miatt is - 27%-kal zsugorodott 2009-hez képest.

A világ száz vezető márkája között még további kettő-kettő német és japán autómárka is szerepel. A 46. helyen a Honda áll 14,3 milliárd dolláros értékkel, az 53. pedig a stuttgarti Mercedes 13,74 milliárd dolláros márkaértékkel. Őket a Porsche és a Nissan követi (a 65. és a 84. helyen) 12 milliárd és 8,6 milliárd dolláros márkaértékkel.

Páratlan fotó dokumentációval illusztrált napló került elő a Don-kanyarból (x)

Hadtörténeti kuriózum lehet az a 120 darab színes, jó minőségben retusált és digitalizált, publikálás előtt álló felvétel, amely 45 év lappangás után került elő.

Itt a díjnyertes fiatal vállalkozó újabb nagy dobása (X)

Az egyik legígéretesebb hazai technológiai startup által most piacra dobott okos gyűrű lehetővé teszi, hogy egyetlen érintéssel bármilyen infót megosszunk magunkról új ismerősünkkel.

Ilyen modellben még soha nem szerveztek ekkora rendezvényt (x)

Rekord gyorsasággal fogytak el a jegyek arra 400 fősre tervezett, fiataloknak szóló kapcsolatépítő és önfejlesztő rendezvényre, amelynél a szervezők a közösségi finanszírozás modelljével toboroztak.

Zsongtak és tolongtak a vevők a magyar Kickstarteren: rengetegen csaptak le erre az egyedülálló termékre

Az első hazai közösségi piactéren sikeresen célba ért egy mézes kampány, amelyben a vásárlás mellett egy hartai termelő kaptárait is örökbe lehetett fogadni.

NAPTÁR
Tovább
2024. április 19. péntek
Emma
16. hét
Ajánlatunk
KONFERENCIA
Tovább
GEN Z Fest 2024
Gyere el akár INGYEN a Z generáció tavaszi eseményére!
Retail Day 2024
Merre tovább, magyar kiskereskedelem?
EZT OLVASTAD MÁR?
Itt a Pénzcentrum App!
Clickbait-mentes címek és egyéb extrák a Pénzcentrum mobilapplikációban!
Most nem
Letöltöm