A Kaschmir-Gold Kft. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tanúsított, amikor a 2007. évben és a 2008. év I. negyedévében a Kaschmir Gold mágneses derékalj termékekről egyes reklámjaiban azt állította, hogy a termékek betegséget megelőző, kezelő, a betegség tüneteit enyhítő hatással, gyógyhatással bírnak. A vállalkozással szemben a versenyhatóság jogsértést megállapított ugyan, de bírságot nem szabott ki.
A Kaschmir-Gold márkanevű mágneses derékalj termékek kapcsán a szórólapokon, a televíziós reklámokban, a televíziós közvetlen ajánlatokban, az interneten és a terméktájékoztatóban elhelyezett általános üzenet az volt, hogy a termék emberi egészséget megőrző és helyreállító hatással, gyógyhatással bír.
A fogyasztókhoz eljuttatott információk valóságtartalmát, a tényállítás valóságát minden esetben a közreadójának kell igazolnia. Az eljárás során azonban a Kaschmir Gold Kft. nem tett eleget azon kötelezettségének, hogy bizonyítsa, a Kaschmir Gold mágneses derékaljak alkalmasak betegségek, illetve az emberi szervezet működési zavarai vagy rendellenességei gyógyítására, gyógyhatás kiváltására. Az eljárás alá vont által becsatolt iratok, az általa tett nyilatkozatok alkalmatlanok voltak az állítások igazolására.
A GVH felhívja a figyelmet arra, hogy az Orvostechnikai Igazgatóság (OTI) által támasztott feltételek szerint az orvostechnikai eszköz teljesítőképességének igazolásához klinikai adatokra van szükség. Klinikai bizonyíték nem nyugodhat izolált esetismertetéseken, véletlenszerű tapasztalatokon, olyan beszámolókon, amelyek nélkülözik a tudományos értékeléshez szükséges feltételeket és eszközöket, elismert tudományos módszerrel alá nem támasztott véleményeken, az értékelést befolyásoló körülmények mellőzésével írott publikáción, forrásanyag ellenőrizetlen hivatkozásán.
Nem vitatott, hogy a Kaschmir Gold Kft. a termékek kapcsán tett bejelentéseket a hatóságok felé, azonban a termékek állítólagos hatásainak igazolásaként becsatolt iratok ténylegesen nem kerültek részletes vizsgálatra. A termék hatását igazoló iratok részletekbe menő vizsgálatára először csak az OTI által szakértőként kirendelt Egészségügyi Tudományos Tanács (ETT) részéről került sor. Az ETT leszögezte: az áru betegség megelőzése, kezelése, tüneteinek enyhítése lehetőségére vonatkozó hatékonyságát egyik betegség esetén sem találta tudományosan megalapozottnak. Az ígért hatásosság tudományos alátámasztására a Kaschmir Gold által hivatkozott dokumentáció nem alkalmas. Ráadásul 2009 októberében az OTI a Kaschmir mágneses gyapjú derékalj terméket orvostechnikai eszközként a forgalomból kivonó és a regisztrációs nyilvántartásból törlő határozatot hozott.
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Mindez azt jelenti, hogy a jelen eljárásban vizsgált kommunikációs eszközökben a termékeknek tulajdonított hatásokra vonatkozó állításokat a Kaschmir Gold megalapozatlanul tette, azok nem feleltek meg a valóságnak. Emiatt a GVH megállapította, hogy a Kaschmir Gold Kft. a fogyasztók megtévesztésére alkalmas magatartást tulajdonított. A versenyhatóság azonban ezúttal a bírság kiszabását mellőzte, mert a rendelkezésre álló iratok szerint a vállalkozás törekedett az érintett termékek ágazati szabályozásnak megfelelően történő forgalomba hozatalára.
Gombából és növényi szálakból fejlesztett újgenerációs jógamatracot egy fiatal magyar csapat.
Ennek nincs is tücsök íze, ez a leggyakoribb visszajelzés a többféle ízesítéssel gyártott, tücsökfehérjével dúsított proteinszelet, snack és shake kapcsán.
A Magyar Mozgókép Fesztiválon találkozhat először a közönség Králl Kevin “Melange”című kisjátékfilmjével.
Magyarországon az üzleti ötletek mintegy 6 százaléka jut el abba a fázisba, hogy jutalomalapú közösségi finanszírozási kampány indulhat rájuk.
-
Sok család felteszi most ezt a kérdést: őszig dönteni kell
Mi alapján választanak a családok és a fiatalok az elérhető diákszámla-konstrukciók közül?
-
Van egy jó ötleted? A Brancsközösség már a megvalósításában is segít! (x)
Az első vásárlók megszerzése nem megy mindenkinek könnyen, pedig vannak működő megoldások.
- A The Economist is Joe Biden visszalépését sürgeti
- Nemzetközi elismerést kapott a Magyar Alvás Szövetség
- Újra foci-Eb-nap - sport a tévében
- Orbán Viktor a Patriótákról: hétfőn lesz bejelentés, látni fogják, hogy nem a levegőbe beszéltem
- Bármikor kitörhet a Stromboli
- Most tényleg özönlenek Ukrajnából
REA 2024 SUMMIT – Powered by Pénzcentrum
Future of Finance 2024
Sustainable World 2024
![](https://cdn.penzcentrum.hu/images/articles/lead/2024/07/1720157105-hZ5msO6s7_sm.jpg)
![](https://cdn.penzcentrum.hu/images/articles/lead/2024/07/1720105608-jfqrSzeBt_sm.jpg)
![](https://www.hellovidek.hu/images/site/articles/lead/2024/07/1719864532-sbFot84vA_md.jpg)