Épp elég nagy a dugó reggelente Budapesten a havazás, a koccanások és a ritkán járó tömegközlekedési eszközök miatt, de hogy még a kukásautó mögött is araszoljak...
Nem vagyok egy korán kelő típus, nem szeretek hajnalban kelni. Pláne nem szeretek "időben", biztos ráhagyással elindulni a munkahelyem felé, hogy aztán negyed órával korábban érjek be bárki másnál. Egy kis reggeli nyújtózkodás az ágyban és egy kényelmes reggeli kávé sokkal többet ér számomra, mint a "biztos" beérés, legkésőbb reggel 7 óra 59 percre.
Az időben kicentizett indulás legjobb barátja nyáron a kerékpár: az út mindig húsz perc akármilyen az idő, akármekkora a dugó az úton. Na de mi van télen? Azon azonban már túl vagyok, hogy valami félreértelmezett machoizmusból 20 centis hóban is nyeregbe pattanjak: ilyenkor jön a kényelmes meleg autó - és a dugóban araszolás. Az út gépjárművel semmivel sem gyorsabb, mint biciklivel: általában szintén 20 perc, köszönhetően a kígyózó autósoroknak és a rosszul beállított lámpáknak. Most, télvíz idején némi biztonsági puffert is beépítettem, így ráhagyok még öt percet a teljes útra, mégis csak: araszolnak a bokorugró kezdők az ötcentis hóban, a tömegközlekedés káosza miatt pedig az is autóba ült, aki egyébként egész télre leponyvázza az autóját.
Ezekhez a kellemetlen, de Budapesten okos, kisutcás manőverezéssel azért ügyesen kikerülhető akadályokhoz hozzá is szoktam. Az utóbbi hetekben azonban rendre egy-egy kukásautóba akadok a legváratlanabb helyeken, a reggel nyolc előtti csúcs kellős közepén. És nem csak a mellékutcákban, de a nagyobb forgalmú - ám előzésre teljesen alkalmatlan - utakon is. Hát nincs elég forgalmat lassító tényező ezek nélkül a dögök nélkül is?
Horváth László, a Fővárosi Közterület-fenntartó Zrt. Helyettes szóvivője szerint a járművek reggel fél ötkor indulnak munkába, mivel előírás szerint a belvárost és főforgalmú utakat reggel 7-8 körül el kell hagyniuk. Ezután folyik a munka a kisebb, kevésbé forgalmas utcákban. A kukások egyébként úgy oldják meg a mögöttük feltorlódott kocsisor problémáját, hogy ha nem sikerül egy üres parkolóhelyre lehúzódniuk, akkor egy-két kapualj szemetének begyűjtése után mennek egy kört a háztömb körül, hogy a forgalom el tudjon haladni és folytatják a munkát. (Írjon, aki már látott ilyet. Én nem.)
Bárkinek járhat ingyen 8-11 millió forint, ha nyugdíjba megy: egyszerű igényelni!
A magyarok körében évről-évre nagyobb népszerűségnek örvendenek a nyugdíjmegtakarítási lehetőségek, ezen belül is különösen a nyugdíjbiztosítás. Mivel évtizedekre előre tekintve az állami nyugdíj értékére, de még biztosítottságra sincsen garancia, úgy tűnik ez időskori megélhetésük biztosításának egy tudatos módja. De mennyi pénzhez is juthatunk egy nyugdíjbiztosítással 65 éves korunkban és hogyan védhetjük ki egy ilyen megtakarítással pénzünk elértéktelenedését? Minderre választ kaphatsz ebben a cikkben, illetve a Pénzcentrum nyugdíj megtakarítás kalkulátorában is. (x)
Még mielőtt félreértésekbe bonyolódnánk: nincs semmi bajom magukkal a kukásokkal, végzik a dolgukat, elengedik az autókat, ha van egy csepp helyük és én még soha nem futottam bele a kukásmaffiába, meg a szemetet csak kenőpénzért elszállító szemetesekbe. Csak nem tudom megérteni, a legnagyobb dugóban miért nem pihennek meg egy kicsit, állnak félre egy megfelelő méretű parkolóba, isznak egy kávét, esznek egy szendvicset és térnek vissza az utakra, amikor a reggeli csúcs lecsengett. Kíváncsi lennék hosszú távon ez mennyivel csökkentené a stresszhez kapcsolódó betegségek kialakulását Magyarországon és mennyivel növelné az amúgy nem túl acélos átlagéletkort.
A legeltetés szó hallatán mindenkinek többnyire az alföldi legeltetés, a puszta, a Hortobágy jut eszébe, nem pedig a Balaton, vagy az erdős-fás-dombos vidékek.
Nyílt homoktövis élményszüretet hirdet augusztus-szeptemberre egy Tápió-vidéki, többszörösen díjazott gazda.
A filmvilág szerelmeseinek nyújt különleges szórakozást egy új társasjáték, amely egyszerre teszteli a filmismereteket és teremt gyorsan oldott légkört baráti összejöveteleken.
Az idén októberben harmadszorra elinduló Launchpad programról Kövesdi Gáborral, a Brancsközösség alapítójával beszélgettünk.
-
Ugyanaz az életszínvonal nyugdíj után is: hogyan fogjuk elérni?
Az állami nyugdíjat milyen megtakarításokkal egészíti majd ki?
-
Ezt ne hagyd ki, ha Villányban jársz: mutatjuk a programokat és a borkóstolókat
Cikksorozatunk első részében Baranya legendás vörösboros vidékére látogatunk.
-
Az állami nyugdíjat milyen megtakarításokkal egészíted majd ki?
Ha időben elkezd gondoskodni önmagáról, azzal biztosíthatja az időskori megélhetését.
-
Ezeket kell megtenned, hogy még nagyobb biztonságban legyenek a fizetési adataid és a pénzed
Cikksorozatunk második részében mutatjuk az alapvető lépéseket.
-
Mikor kezdjünk el a nyugdíjra készülni?
Ha időben elkezd gondoskodni önmagáról, azzal biztosíthatja az időskori megélhetését.
-
Megérkezett az üzleti laptopok következő generációja (x)
Az adatbiztonság mellett eljött az intelligens megoldások kora.